|
Certina DS First el. Seiko Monster mod?? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Certina DS First el. Seiko Monster mod?? (/showthread.php?tid=71330) Sider:
1
2
|
Certina DS First el. Seiko Monster mod?? - Sociologen - 15-03-2009 Jeg er ved at købe mit andet ur og har kig på a) Certina DS First Automatic og b) Seiko Monster, som jeg ønsker at modificere mht. skive og visere samt få glasblæst (og evt. safir-glas samt Watchadoo-lænke). a) Certina DS First Automatic (inspireret af Claus' nyindkøb samt artiklen Kan man få et godt nyt mekanisk ur for 2-3.000 kr.? af Mads Gjødesen) ![]() b) Seiko Monster (mod) ![]() Med køb af Certina til den gunstige svenske kronekurs og alle mods til Seiko, ender prisforskellen med at være ca. 500 kr. Så det er ikke det store. Jeg ønsker ikke et ur, som er for småt, og på 'papiret' er der også kun 1 mm forskel på urenes diameter (Certina 41 mm hhv. Monster 42 mm), så dette skulle være rimeligt lige. Mht. værkerne kender jeg ikke til forskellen... Jeg overvejer faktisk at købe begge ure, og så vente lidt med at modificere Seiko’en… Men skal nok holde lidt igen pga. konen, som helst ikke må synes, at det tager 'overhånd'. Hvis I nu skulle vælge, hvilket ville I så købe? Og hvorfor? Re: Certina DS First el. Seiko Monster mod?? - makita - 15-03-2009 Det med størrelsen, specielt når der kun en millimeters reel forskel, vil bero meget på skivens størrelse samt højden på uret. Umiddelbart vil jeg skyde på, at hvis man holder dem op imod hinanden vil Certinaen forekomme væsentligt større, selv om seikoen er større og højere, men med en mindre skive, hvad jeg umiddelbart kan se ud fra billederne. I forhold til finish og kvalitet ville jeg klart vælge Certinaen. Re: Certina DS First el. Seiko Monster mod?? - Sogge_phpbb3_import15729 - 15-03-2009 Jeg har/har haft begge ure (Certinaen dog m. rem), og må sige at det er 2 meget forskellige ure, du overvejer her. Fra et rent finish/kvalitetssynspunkt vil Certinaen med ret stor sikkerhed løbe med sejren, omend f.eks. den org. lænke til monsteret er kanon value for money! Mine nøgleord for de respektive ure ville være: Certina DS-first: Elegant, Smooth, "Sports-Dress-agtigt" Modded Monster: Råt, Maskulint, Beater Størrelse: Monsteren både virker og er lidt større, hvilket ingenlunde gør Certinaen lille! En detalje: Der er ugedagsvisning på monsteret. Konklusion: Jeg ville købe Certina, og umiddelbart efter begynde at plage livet af konen, så du kan komme igang med Seiko-modificeringsprojektet! Re: Certina DS First el. Seiko Monster mod?? - dreamwatch.dk - 15-03-2009 Jeg vil vælge den Seiko, og det er 100% på udsendet, for kender ikke meget til nogen af dem. Syndes bare det passer kanon med den gummirem til det ur Re: Certina DS First el. Seiko Monster mod?? - Joepete - 15-03-2009 Umiddelbart, så synes jeg det er to MEGET forskellige ure du her har valgt at sætte op imod hinanden. Egentlig kan man vel sige, at det også er to meget forskellige måder at have ur på ... mods kontra originalitet ? Afgørelsen ligger jo ene og alene hos dig, men begge ure ville da givet klæde din arm Re: Certina DS First el. Seiko Monster mod?? - jacob jensen - 15-03-2009 Nu skriver du jo hvis man SKULLE vælge og så ville jeg tage Certinaen hvorfor Jeg syntes det er det flotteste af de 2,et swiss made mærke med høj value og en pæn historie. Men stod jeg personlig i dit sted ville jeg tage de mønter som begge ure koster og prøve at presse nogle flere og så købe noget "bedre". Så har du jo også fred på hjemmefronten så længe Re: Certina DS First el. Seiko Monster mod?? - Fumle - 15-03-2009 Meget forskellige ure, du der har kig på, begge to super dejlige klokker.. Men kig på det, du har lige fået din Oris med lænke og med den i betragtning super lækker klokke. Med det i mente....ville jeg vælge Seiko da den er MEGET anderledes end hvad du har nu og du er "ny" i denne underlige verden og der vil så være større mulighed for lige fordeling af hangtime på begge ure da de er som nat og dag. Vælger du Certinaen for du et super nice ur også, men nu har du 2 nye klokker der ved første øjekast ligger forholdsvis tæt op ad hinanden ihvertfald hvis du sammenligner Oris contra Monster, har selv et modded monster og det er en keeper og for faktisk mere hangtime end mange af de dyre ure, af den simple grund at det er et skide cool ur Men en ting er sikkert du skal gøre det du føler er bedst.... God jagt Re: Certina DS First el. Seiko Monster mod?? - DonWerner - 15-03-2009 Ingen tvivl om at værk og finish er af højere kvalitet på Certina'en. På trods af det, ville jeg dog også vælge Seiko'en, udfra den betragtning at der et det største ur, omend det er kun 1 mm større end Certina'en. Samtidig er det også det ur du har bedst mulighed for at sætte dit eget personlige præg på. Uanset hvad bliver det et stort spring for dig fra 48 mm til 41 mm eller 42 mm. Har du overvejet at prøve urerne på armen inden du køber? Det ville jeg nok gøre. Re: Certina DS First el. Seiko Monster mod?? - Tukjær - 16-03-2009 Personligt ville jeg vælge DS First, OG en Monster.... Og droppe at modde (kan du jo gøre senere....) Men nu er det jo dig der skal vælge, og, jeg ved ikke om det hjælper, men her er lidt sammenlignings billeder...... ![]() ![]() ![]() ![]() Som du kan se, er og virker Monster større..... Re: Certina DS First el. Seiko Monster mod?? - makita - 16-03-2009 nææh, det synes jeg faktisk ikke at det virker som. Specielt på det første close-up billede virker Certinaen til at være betydeligt større, og seikoen mere "klumpet". Skiven gør forskellen. |