Hvad gør du?
Baun Skrev:For mig har det intet at gøre med urets pris hvad jeg bruger det til - kun hvad det passer til og om det allerede har brugsspor!

vh Baun

Mja, er enig i den betragtning.
Har lige nappet en ny 16613 (se her under), det overraskede mig dog hvor nemt der kom ridser i guldet. I sær i forhold til min tidligere 16610. Det betyder jeg vil skåne det lidt, og bruge det når jeg på forhånd ved, der ikke kommer til at foregå noget "farligt".

I den forbindelse, browser jeg markedet for et Planet Ocean, en SUB 14060, eller evt. et ORIS som hverdagsur af høj kvalitet.

İmage
/ L
Svar
Mit dyreste ur kommer på når lejligheden passer jeg tager ingen ekstra hensyn
jeg passer på mine ure på en alm. måde når jeg bruger dem,der spiller prisen ikke ind
Svar
Jeg har sørget for at købe alle mine ure i en prisklasse hvor jeg kun vil blive "lidt" ærgelig hvis de får en ridse eller hak, da jeg synes alle ure skal kunne bruges til både fritid og arbejde.

JLC og IWC bliver dog ikke brugt til f.eks. værksteds- pg havearbejde.
Svar
Har også altid brugt dem til daglig brug, tager dem dog af ved havearbejde osv. Nu er det dyreste ur jeg har haft kun været et Daytona for nogen år siden, så det kan da være jeg bliver mere sart over for uret, hvis det er et rigtig dyrt ur??
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Det kommer helt an på prisen og komplikationerne. JLC + Patek's med over 400 dele i værket har jeg altid været super forsigtig med. SÅdan noget som Yachtmaster II, Guld subs etc, kan holde til alt - så det bruger jeg til alt. Generelt går jeg dog mest med alm. stål ure.

M
Svar
Jeg har ikke mit PO 007 på når jeg arbejder.(brolægger) bruger det kun i fritiden... og har ikke andre ure..

p.s det går nok ikke under dyre ure..
Mvh Hr.holm
Svar
Jeg ejer ikke så dyre ure at jeg ikke kunne bruge dem i hvedagsarbejde uden bekymringer. Jeg har en gammel WG Daytona 16519 som jeg faktiskt gerne ville have som min hverdagsur #1. Desværre, den ryger tilbage i boxen efter en dag eller to på armen... og en af Sub´erne tilbageerobrer håndleden. Hvorfor, ved jeg ikke... (hvorfor kan jeg bedre lide farven blå end rød - det ved jeg hellere ikke.)
Måske fordi Sub føles mere solid contra Daytona ?
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Nu er "dyrt" jo et relativt begreb. Et ur til 1000 kr. vil nok anses for at være et dyrt ur for én studerende der er på SU. Personligt mener jeg Planet Ocean godt kan kategoriseres som værende et dyrt ur. Det er det i hvert fald for mig, da jeg ikke er millionær eller på andre måder særligt velhavende. Men mit spørgsmål går heller ikke på hvad der er dyrt, men derimod på hvordan du bruger det ur i din samling, som har kostet flest penge. Om det så er et ur til 1000 eller 100000 kr. er for så vidt ligegyldigt.
Svar
Mener jeg også. I det hele taget mener jeg godt, at Omega kan betegnes som et dyrt ur.
Svar
Mit dyreste ur bruges som dressur,altså når jeg skal hvor jeg skal være pæn i tøjet
det kan være fest eller noget i forbindelse med firmaet.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)