Svar: 333
Tråde: 74
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
[quote="jacob jensen"]Det flotteste ur der findes på marked

mit personlige valg hvis der var frit valg på ALLE hylder.
quote]
Fuldstændig enig !
Fattigmands versionen hedder i mine øjne, Longines Legend Diver, som også er et "genoptryk" af tidligere tiders storhed.
Mvh
Guru13
kan aldrig være sikker."
•
Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
Hej Peter,
TIllykke med det flotte ur. Det er mildest talt lækkert. Selv æsken den kommer i er der jo kælet for. Har selv en original 1968'er, som jeg bruger jævnligt - og den nye version er en smuk og tro hyldest.
Hvilken skive har det på? Der er p.t. en del debat omkring skiverne på de nye Polaris mht. farven på timemarkeringerne og om de er selvlysende eller ej. Se på JLC-forummet på thepurists.com for mere info.
JLC har erkendt en fejl på de første skiver og har tilbudt at skifte dem - der er så folk der vælger at beholde den oprindelige skive og folk, der vælger at få den skiftet.
Nyd uret!
Claus
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Super lækkert ur og klart den flotteste af deres to Polaris re-edition modeller de præsenterede sidste år.
/Mads
•
Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
Lækkert lækkert, super flot og STORT tillykke med uret
Jeg har været så heldig at have prøvet originalen og det sad rigtigt godt på armen. Polaris er et af de lækrest ure der findes - blot min mening
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 665
Tråde: 88
Ja jeg er også glad for det - specielt efter den lange ventetid!
De først leverede 1968 modeller havde nogle meget kraftige skivemarkeringer som nærmest var ferskenfarvede. JLC var bekendt med at skiverne var for mørke og urene var derfor ledsaget at et brev hvori JLC skrev at når de nye skiver kom, ville det være muligt at få skiftet den til den korrekte. Lidt mærkelig procedure efter min mening.
Min skive er den endelige udgave hvor den brune farve på skiven er meget mere dæmpet, hvilket - efter min mening - giver et mere harmonisk udtryk. Desværre har det ikke været muligt for JLC at ramme den helt ønskede farve og samtidig gøre markørene selvlysende - hvilket de var på den første udgave. Det er derfor kun tallene 6, 9 og 12 samt viserne som er selvlysende. Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår det svære her, men de lyver vel ikke.
Valget står derfor mellem en selvlysende skive med næsten orange markeringer eller et harmonisk udtryk som ikke er selvlysende. Om der kommer en 3. mulighed senere ved jeg ikke men jeg håber at folk tæt på projektet trækker i nogle tråde.
I øvrigt er det mærkeligt at JLC i første omgang sendte ure ud som de vidste var "forkerte" - de havde undgået en masse brok hvis alle modellerne var endt med at være ens. Nu er der nogle i begge "lejre" som hellere vil have den anden skive.
Jeg er meget glad for min - synligheden i mørket er mindre vigtigt for mig men det ville da være rart om JLC lacede en skive som både var selvlysende og havde en balanceret skive...
•
[quote="Peter V"]
Nu er der nogle i begge "lejre" som hellere vil have den anden skive.
quote]
Hvilket sikkert giver nogle høje brugtpriser om nogle år hvor den ene skive er mere eftertragtet end den anden (så er det blot at gætte hvilken

)
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
•
Svar: 665
Tråde: 88
Ja jeg er heldigvis til den 2. udgave - den der orange ferskenfarve som er brugt på de første modeller er alt for voldsom - men hvis det er sjældenhed man går efter...
•
Om det bliver sjældet eller ej har kun betydning for prisen, hvis du skal sælge.
MEN igen superfedt ur og jeg er meget misundelig
Her er den "originale" 68èr som jeg har prøvet. Billedet er ikke det bedste så jeg ved ikke om man kan se farven ordentligt?:
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
•
jacob jensen
Unregistered
Mit memovox levere heller ikke en synlighed på skiven i mørke som man falder på halen over
men det gør heller ikke mig det store,og ændre ikke noget ved min glæde for uret.
Havde jeg fået fingerne i et Polaris var jeg kold over for skive farven

det er et GUDE ur
KÆMPE respekt herfra
•