18-05-2008, 11:11 PM
256g for et Kobold SEAL i SS med lænke
|
Tungeste ur!!??
|
|
18-05-2008, 11:11 PM
256g for et Kobold SEAL i SS med lænke
18-05-2008, 11:58 PM
Mit submariner vejer 133g med et led ude. Det er det mest komfortable ur jeg nogensinde har båret. Jeg kan godt lide at gå med mit ur ret løst, og så skøjter mange ure på rem altså rundt fordi der ikke er nogen counter balance fra lænken. Dengang jeg havde mit explorer 1 gnavede kronen sig hele tiden ind i forsiden på min hånd. Det gør suben ikke
18-05-2008, 11:59 PM
Mit submariner vejer 133g med et led ude. Det er det mest komfortable ur jeg nogensinde har båret. Jeg kan godt lide at gå med mit ur ret løst, og så skøjter mange ure på rem altså rundt fordi der ikke er nogen counter balance fra lænken. Dengang jeg havde mit explorer 1 gnavede kronen sig hele tiden ind i forsiden på min hånd. Det gør suben ikke
19-05-2008, 12:00 AM
19-05-2008, 12:03 AM
Hvis man har lænke og ev skal tage et led af, så skal det af i kl 18 siden, så giver det bedst balance (skynd jer og ret mig hvis jeg lige "bytter siden" eksperter)
Jeg er 95% sikker på at det er kl 18 siden man skal tage ledet af -hvis det kun er et led, for at uret ikke hele tiden søger at køre bort fra en når man ser på det. To led er naturligvis et på hver side, fejlen opstår kun når nogen fjerner et led. Læderremme skal ikke "køre" på samme måde som lænker- de skal sidde så uret bliver hvor det er, uden at stramme, hvilket sagtens kan kræve et nyt hul midt mellem to eksisterende huller. Det er bestemt besværet værd vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
19-05-2008, 12:38 AM
19-05-2008, 08:24 AM
ChronoMaster Skrev:Mit Ball Alligator vejer ca. 235 g og det er med 2-3 led fjernet. Det er 42 mm. Pure steel...no gold or bling bling! Wow! Det er virkeligt et flot ur syntes jeg, og så klasker det mit Monster med 54 g (samme diameter) Jeg forstår godt argumenterne med komfort og funktionalitet som styreparametre, der gør unødig vægt uønsket. Men jeg syntes nu at det som afveksling kan være rigtig lækkert at kunne "mærke" man har uret på. Det er vel lidt som med en bil med 12 cylindre, der teoretisk set kunne bringe én fra A ti B på 4 cylindre. Fornemmelsen af de mange hestekræfter, motorbrølet etc. etc. hører med til helhedsindtrykket, og trækker da i mine øjne op. Desværre har jeg ikke sådan en bil
19-05-2008, 11:22 AM
Jeg ser nu på det lidt anderledes....
Det svarer til at man bygger et større og tungere karosseri op så det ser ud af noget - men bruger den samme motor (værk). Oprindelig var ure jo kun store fordi der skulle flere complicationer i. Eksemplet Memomatik og Seamaster Chronograf med automatic er gode eksempler. Dengang lavede man ikke så ofte urene unødvendig store - de fulgte funktionaliteten - der er dog selvfølgelig også undtagelser - en Flightmaster behøvede formentlig ikke være helt så stor - omvendt skulle der jo være plads både i kassen og på skiven til funktionerne. Idag tager man et lille smukt værk - og stopper i en kæmpe kasse - på fx 45 mm og 150 gram - samme værk kan fint ligge i en dress sag på kun 36 mm og 30 gram. Det er da noget pjat. Det er en helt anden sag, hvis man laver et fint værk med mange complikationer der fylder - og kræver mange knapper, kroner osv. og en skive der har mange skalaer - så er der god mening i at lave et stort ur! Og så er der jo også mening i at slæbe rundt på det - for man er jo simpelthen nødt til at have alle disse funktioner. vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|