Tungeste ur!!??
Mit Black Monster vejer 181g. Nogen over ??

PS: Jeg ved at Hannover ælsker disse tests !!
Svar
Audemars Piguet Royal Oak Grand Complication i platin vejer 453 g. Det er en solid fætter Icon_e_wink

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Audemars Piguet Royal Oak Grand Complication i platin vejer 453 g. Det er en solid fætter Icon_e_wink

/Mads

Ja - med omkring et pund fars omkring armen ka' man jo dårligt heppe på Brøndby, - altså ikke fordi der er nogen grund til det !!!!!

Icon_e_wink Sogge
Svar
Sogge Skrev:Mit Black Monster vejer 181g. Nogen over ??

PS: Jeg ved at Hannover ælsker disse tests !!
... her er et par stykker under og over.
Alle er forholdsvis store ure, hvoraf nogle (fejlagtigt) bærer ry for at være virkeligt tunge.
(alle angivne vægte er incl. tilhørende lænke)

Speedmaster X-33 - Ref. 3291.50.00 : 112 g (Letvægter; men lidt snyd, for materialet er titanium)
Flightmaster - Ref. 145.013 : 132 g
Speedmaster 125 - Ref. 378.0801 : 182,9 g
Speedmaster Broad Arrow - Ref. 3551.20.00 : 196 g
Flightmaster - Ref. 345.0801 : >250 g (osse lidt snyd, for materialet er guld)
Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Med mit kendskab til Brøndbys fanskare er det vist kun et hypotetisk problem Icon_e_wink Uret koster små 4 mio. så det er nok næppe flertallet af BIF´erne som har et.

Bør måske lige for en god ordens skyld sige at jeg heller ikke ejer et. Kender ikke vægten på mine ure, så jeg kan ikke deltage i "konkurrencen" Icon_e_sad

/Mads
Svar
Geodoc Skrev:Flightmaster - Ref. 345.0801 : >250 g (osse lidt snyd, for materialet er guld)

Hej GD,

Hold da snart op du er en grundig mand! (nice!!) Hvorfor syntes du at guld er snyd ? Mit ønskeur er:

İmage

Og jeg *aner* ikke hvad det vejer, men snyd er det i hvert tilfælde ikke !!

Icon_e_wink Sogge
Svar
Guld kan måske være snyd fordi det vejer mere end stål -
Finguld har en vægtfylde på 19,31 og Bly på 11,16. så finguld - inden det legeres, vejer det dobbelte af bly. Hvis det legeres som 18 K eller 750 Guld - så vil det vejer mere end bly stadigt - derfor svært at sammenligne helt med stålure TROR jeg.
http://hjem.get2net.dk/lilleriis/vaegtf.htm

Og jeg synes da vægt af URE er sjovt.

Min Zenith El Primero kaliber 3019 - Som var 43-44 mm faktisk - 160 gram

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Sogge Skrev:
Geodoc Skrev:Flightmaster - Ref. 345.0801 : >250 g (osse lidt snyd, for materialet er guld)
Hej GD,
Hold da snart op du er en grundig mand! (nice!!) Hvorfor syntes du at guld er snyd ? Mit ønskeur er:
{Billede af guld Daytona editeret bort}
Og jeg *aner* ikke hvad det vejer, men snyd er det i hvert tilfælde ikke !!
Icon_e_wink Sogge
... enig! - det er i hvert fald ikke snyd.
"Blækket, der røg i pennen", da jeg anvendte ordet snyd, er affødt af mine personlige ønsker og kriterier til et ur.
Med andre ord, jeg "blev grebet i", at udtale mig lidt mere personligt og lidt mindre generelt, end tilsigtet.

Men "når nu proppen er af", lad mig så kort redegøre for mine kriterier og om hvad der fascinerer mig.
Jeg er vild med ure, der først og fremmest udstråler signalet:
"Dette er et instrument, en tidsmåler af god kvalitet og stor pålidelighed".
Ud fra dette må uret gerne være robust og tungt.
Er uret tungt, fordi det er fremstillet i et ædelt og tungt metal, der ikke forbedrer urets (tekniske) ydelse, er min (personlige) interesse mindre.

Der er ingen af mine ure, der går udenfor COSC. Det ville jeg betragte som "slinger".

Samtidig synes jeg, at et ur af guld kræver et slips.
Når jeg, ved sjældne lejligheder, føler mig forpligtet til dette latterlige klædningsstykke, går jeg over til min nabo Lars, og låner et af hans 32 slips.

Jeg vil bestemt ikke afvise, at efterhånden som min ur interesse udvikler sig, vil der kunne komme et guld ur til.. og et slips.

Benævnelsen "snyd", var således et udslag af helt personlige kriterier og på ingen måde nedladende.

Håber på forståelse for mine (nuværende) interesse kriterier.
Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Der er jo så mange aspekter - når vi taler om ure - og vægten er jo et af dem.

Generelt er det jo en fornøjelse at bære et let ur - et dress ur, som incl. en lækker læderrem (aligator eller krokodille hvis det skal være extravagant) men ellers bare et godt gedigent stykke læder - som alt inclusive vejer mellem 25 og 50 gram. Se det er comfort og det er hvad et daglig ur bør veje! Det er hvad stort set alle Omega Vintage dressure vejer.

Når vi så ønsker at uret skal være mere synlig - og have flere funktioner - komplikationer - kan det vel blive lidt tungere - eller i hvert fald i den tunge ende. Mit Seamaster Chronograf med cal 321 fra 1965 vejer knap 50 gram.

Mere end dette er rent pjat - og kan kun tilskrives "moderne luner" - mit Memovox vejer incl lænken 125 g og mit Seamaster Chronograf fra 1972 med cal 1040 vejer stort set det samme - men det er bare modepjat - det behøvede ikke veje mere end 50 - 70 g. Det er bare for at give indtryk af robosthed og masse! Men de er ikke mere robuste end alle de andre!

Jeg har (i en nødssituation) båret min søn Jacobs Seamaster 300 prof. Chronograf på kontoret i 4 dage. Det vejer inck lænke ca 200 g - og det er en plage at gå med.

Når man kører bilen, vil det tunge ur om på den gale side af armen - eller det glider ned af armen og må skubbes op ustandseligt. Nå, men kønt - det er det og blikfang det var det også!

Man må lide for skønheden, men komfortabelt. det er det ikke!

vh Baun
Svar
det vejer 170 gram.

Torben
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)