21-06-2016, 11:19 AM
(20-06-2016, 10:16 AM)P.N. Skrev: Jeg ved ikke hvad du mener med en minirensningi mit hoved er en rensning fuld adskillelse af urværket i lighed med mekaniske urværker. Du forudsætter at der ikke skal udskiftes dele i levetiden som du sætter til 30 år hvorefter du kasserer klokken. Når du kasserer klokken skal købsprisen vel også indregnes som en omkostning for perioden. Om der skal udskiftes dele i en periode på 30 år er et åbent spørgsmål. Både for mekaniske ure som for quartz tidsmålere. ;- ))
Mvh.
P.N.
Jeg mener at ved en del quartzværker kan alt jo ikke skilles af som de mekaniske værker. Deraf mit ord minirensning. Skulle værket gå i stykker efter 10 år sætter man ofte bare et nyt værk i.
Man kassere også en del mekaniske ure enten ved bare at lade dem ligge i skuffen i rigtig mange år eller smide det i skraldespanden. Den udgift kan man jo også tage med i regnskabet, som i dette tilfæde er 7.500 kr. Men når man snakker om ure i 4.500 eller 7.500 kr. Klassen synes jeg at beløbene er så små så over 20 til 30 år er det underordnet.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)