Køb af Seiko Sumo
Hej

jeg overvejer at købe mit første, automatiske ur- et Seiko Sumo med sort skive.

Jeg har dog et par spørgsmål i den forbindelse:

Jeg har læst at aut. ure og magnetisme er et no-go. Hvor meget magnetisme snakker vi om her? Jeg spiller guitar (pickup'erne er magneter), og der er jo en højtaler i sådan en guitarforstærker. Jeg roder ikke med forstærkeren ud over at tænde og slukke for den. Jeg arbejder meget ved en computerskærm- kan dette påvirke uret?

Hvor meget kan sådan et Sumo holde til? Jeg bruger et G-shock Master of G, som hverdagsur, og jeg forventer jo ikke, at Sumoen kan tåle det samme, men jeg håber, den kan tåle lidt?

Hvor er det bedst at købe frs? Der er tit snakke om at købe direkte fra Japan, men jeg kan se, at man kan købe det via Amazon.co.uk også, så man handler i EU og dermed undgår told.

Kan man anvende sådan et Sumo til pænt/festbrug, eller er det for klodset/stort til dette?

Er det et ur, man kan have for livet (altså god kvalitet), hvis man passer godt på det?

Jeg har læst, at en del Sumo'er ikke har markørerne sat 100% korrekt, og at viserne ikke altid rammer spot on. Hvordan sikrer man, at man får et ur, som er 110 procent i orden?

Og endeligt: Hvad koster et MM 300 brugt, og kan der nurses om dette, så det kommer i topform? (fjerne ridser etc)?

Endeligt har jeg dét indtryk, at Seiko er god value for money- hvad ville et "Sumo" koste hos andre mærker?

Hvad skal forvente uret taber/vinder pr. dag?

Er der noget, man som Newbie skal være opmærksom på?
Svar

Beskeder i denne tråd
Køb af Seiko Sumo - af Stratocaster - 24-08-2014, 07:23 PM
Re: Køb af Seiko Sumo - af johnfyn - 25-08-2014, 08:30 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)