19-02-2012, 08:49 PM
DonWerner Skrev:Bjarne Skrev:Urforum er gratis for alle brugere, det vil sige personligt betaler jeg et beløb årligt svarende til 14 dages ferie sydpå med alt betalt for min kone og jeg, men det betaler jeg gerne for at holde mit ord til Jan og for at kunne holde urforum.dk kørende som et hyggeligt fristed for alle os urtosser nu og forhåbenligt mange år fremover.
Du glemmer så bare og nævne det faktum at vintageure.dk har en overordentlig velbesøgt salgsside, hvor det ikke ligefrem er gratis og annoncere. Dertil kommer indtægter fra banerreklamer fra de forskellige firmaer der annoncere på vintageure.dk - Jeg gætter på det samlet set er en ganske god forretning at drive vintageure.dk og det dertilhørende urforum.
Men de to sider kan vel godt leve uden hinanden? Tror ikke at vintageure.dk vil blive mindre besøgt, hvis urforum.dk ikke eksisterede, så derfor kan man vel godt se omkostninger ved at drive urforum.dk som en helt selvstændig omkostning?
Nuvel - det er jo ikke økonomi/hvor "god" en forretning det er at køre urforum.dk der er det primære i denne tråd, men mere tonen på sitet og tiltaleform mellem forskellige brugere, der er emnet.
Jeg foretrækker et forum, hvor man åbent og frit kan ytre sine meninger og holdninger - så længe man holder fokus på bolden og ikke manden (m/k)! Vi er alle forskellige og brænder for forskellige ting - det en ser som et unikum ser andre som en almindelig brugsgenstand, det en tredje vurderer som det bedste mærke er der en fjerde, der aldrig kunne drømme om at købe, en femte vil have ure over 45mm og en sjette.... Man kan jo blive ved i en uendelighed - og heldigvis for det, for det er jo lige præcis alle de forskelligheder, som er med til at udvide min horisont og åbne mine øjne for andre muligheder og/eller aspekter.
Som person er jeg på ingen måde tyndhudet, og andre kan ytre sig om mig, som de nu engang måtte have lyst til, men alligevel undrer det mig altid, når fokus i enkelte tråde alligevel bliver rettet mod manden (m/k) i stedet for bolden, hvor man i stedet bare kunne have ignoreret modparten, "anmeldt" vedkommende til en af moderatorerne eller slet og ret skrevet en PB til vedkommende. Måske det bare hænger mere sammen med min personlighed, at jeg også i det virkelige liv ville trække en person til side, såfremt vedkommende havde "fornærmet mig", og på en stille og rolig facon sige, at dette syntes jeg ikke var i orden. Jeg ville aldrig kunne finde på at stille på op på Rådhuspladsen med en megafon og råbe ud til alle, at den og den person er en snæversynet ignorant med en mentalkapacitet på størrelse med vandmand. Men det er jo så let på et forum at tage den slags meningsudvekslinger i al offentlighed - og på ingen måde unikt for et urforum (har set samme problematik på stort set alle andre interessefora, som jeg har frekventeret). Det er i bund og grund nok bare et udtryk for PASSION blandt de brugere, som er på de pågældende fora - og det er jo også på grund af deres passion, at jeg bruger tid på disse fora, så jeg selv kan blive klogere og få et bredere syn på dette og hint (og blive irettesat når man tror man er lidt for smart
Helt overordnet og generelt synes jeg dog ikke der er et egentligt problem med tonen blandt brugere, så man skal nok heller ikke blæse tingene ud af proportion - nogen gange vil der være en lidt større hyppighed, hvor en spade bliver kaldt for en stor spade, men langt hen af vejen vil det (med moderatorernes diskrete hjælp) gå i sig selv igen.
MVH Jesper

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)