28-01-2012, 04:47 PM
jeg kan ikke give 100% klarhed over brugen af de spejlvendte markeringer, men andetsteds peges faktisk på spejlvendte billeder som Hannover skrev:
SS vs "alm wehrmacht", ville for mig ikke være det springende punkt, da wehrmacht også var indblandet i krigsforbrydelser. Samtidig var Waffen SS ikke kun de oftest nævnte elite divisioner, men det var også her de rekruterede udenlandske soldater blev indrulleret. Der var bla 6000 danskere de gjorde tjeneste i SS, primært på østfronten. Så måske skal jeg bare holde fingrene fra WW2 artilleri-ure, og blive i troen på at himlen over europa var befolket af ædle riddere.
Størrelsen:
ja det er bestemt ikke for min "pencil wrist", og B-uhr blev vist også meget ofte båret rundt om låret / uden på flyverdragten. Mener jeg har set et par billeder af lår-montagen, hvor navigatøren sidder ved navigationsbordet.
Nedenfor alm b-uhr vs "Messbatterie", kilde knirim
Citat:Application:
In 1940 the offices of the Waffen-SS ordered Lange & Söhne, to develop an observation watch for measuring purposes with stop function for the second hand and 1/5 sec luminous indication. This led to this large diameter of the dial. For negative photographic the seconds should additional be mirrored. After some first items in silver case there should be supplied 10 watches per month starting in march 1941.
SS vs "alm wehrmacht", ville for mig ikke være det springende punkt, da wehrmacht også var indblandet i krigsforbrydelser. Samtidig var Waffen SS ikke kun de oftest nævnte elite divisioner, men det var også her de rekruterede udenlandske soldater blev indrulleret. Der var bla 6000 danskere de gjorde tjeneste i SS, primært på østfronten. Så måske skal jeg bare holde fingrene fra WW2 artilleri-ure, og blive i troen på at himlen over europa var befolket af ædle riddere.
Størrelsen:
ja det er bestemt ikke for min "pencil wrist", og B-uhr blev vist også meget ofte båret rundt om låret / uden på flyverdragten. Mener jeg har set et par billeder af lår-montagen, hvor navigatøren sidder ved navigationsbordet.
Nedenfor alm b-uhr vs "Messbatterie", kilde knirim

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)