28-01-2012, 12:57 PM
longbear Skrev:Jeg har egentlig ikke tænkt på det før nu i skrivende stund, men er lidt i tvivl om hvad min stilling til et sådant KM ur ville være. Er vi så langt fra WW2 at det bare er et symbol på et ur, eller skal man tage stilling til Tyskland som det så ud '33-'45?Ja den er ikke helt nem. Jeg ville ikke personligt more mig over et ur bestilt af noget så hæsligt som SS - har selv lidt dårlige forhold til her Hitlers intentioner for en del af af familien - men jeg tror, for de fleste, er samling vigtigere end den slags, og specielt i Tyskland og Østrig er der mange der ikke er så tyndhudede overfor det som jeg.
Well - tilbage til tråden:
Mig bekendt er den absolut mest sjældne Lange und Söhne, "Messbatterie" lavet ti SS. Ja det er ikke for svage sjæle, og Historien bag er nok mere skræmmende end det manglende salgsmateriale som Mads nævner.
Hvorfor mon den skulle ha spejvendte markeringer af fotomæssige årsager. Totografier var vel ikke spejlvendte eller?
Den er forrygende velholdt, og havde jeg ikke tillid til auktionshuset - som iøvrigt lyder spændende og er med til at forklare at nogen af jer finder de flotte ure i gør, så ville jeg ha troet nogen lige havde fixet viserne op.
Også interesant at piloterne brugte Hanhart og Glasshütte kronograferne. De er vel faktisk lettere (dyre nok men jo ikke som de dyre af B-urene) at få fat i og må være lavet i større antal?
venligst
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)