Et meget sjældent ur (læs “stort set ikke eksisterende”).
Smukt ur. Efterhånden er V72 vanskelig at få reservedele til. Hvad diskutionen om hvorvidt den originalt har været med 806 angivelse og V72, så er det jo en kendt diskution. Jeg holder med dig. Det er jo kendt fra masser af ure. De fleste samlere VIL ha systematik.

Speedmaster med 321 BLEV produceret frem til 1968 ca (nå ja - men værket blev slut produceret i 1960 og aldrig siden)
Speedmaster med 321 blev afløst af 861 (ja da - men der blev skam udleveret 321 fra Omega efter de første med 861 var ude)
145.012 afløste 105.012 som afløste 105.003 - jo da - men jeg har certifikat på at min 105.003 har forladt Omega efter de to andre allerede var ude
Pletten ved 90 på kransen sidder forskudt frem til xxx præcist (nå men iflg Omega har de brugt dem lidt i flæng i slutproduktionen)

Der er sikkert ingen af de gode gamle fabrikker, som lå inde med et v 72 værk, som bare har kasseret det fordi man gik over til at mærke 806, og der kan sagtens være dukket nogle værker op lidt senere, eller være kommet en efterleverance - og så har de altså ikke siddet og sagt, at nu ødelægger vi systematikken for samlerne hvis vi kommer det i en 806. Det har end ikke svagt været med i deres overvejelser. De skiftede for forsyningssikkerhed på det tidspunkt mener jeg og skiftede fra venus Icon_redface Icon_cry bla.a. af samme årsag senere.

At den slags "varianter" kan gi grå hår i hovedet, og kan give anledning til spekulation og svindel er jo så en anden sag. Det KAN det være trods snavs på bagside og inden i, eller historier om at det har tilhørt den samme gamle mand siden kong Herodes og ellers bare ligget i skuffen - men sund fornuft og kendskab til uret, bringer et langt, og jeg tror absolut de findes, og du er da en af de som bedst kan spotte dem
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Et meget sjældent ur (læs “stort set ikke eksisterende”). - af hannover_dk - 29-09-2011, 05:26 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)