Breitling Chronomat Evolution - Billedupdate
Det skal ingen hemmelighed være, at jeg i starten af min ur-tosse tid ikke brød mig sønderligt om Breitling. Mine fordomme var store, og designet var for meget for mig på mange af modellerne. Som med kraftige rødvine, gode cigarer, whiskyer og andet "godt" i livet, kræver det lidt at komme ind til "kernen" i disse "tunge" nydelser - sådan har jeg det nu med Breitling Icon_e_smile Jeg har med andre ord lært at holde af mange af mærkets modeller, og jeg holder i særdeleshed af det distingte Breitling design, som - hvad enten man nu bryder sig om det eller ej - er med til at gøre uret til helt sit eget i både form og udtryk.

Min seneste tilføjelse til urkassen er denne Chronomat Evolution. Jeg faldt pladask for den smukke dybblå urskive, som chancerer flot i mange forskellige nuancer. De hvide subdials virker i lyset til at være sølvfarvede, og supplerer både den blanke kasse og blanke lænke smukt. Designet vil helt sikkert dele masserne, og det er ok med mig Icon_e_wink I mine øjne er der dog ingen tvivl om, at Breitling med denne Chronomat har haft de helt høje finish-strøg fremme på paletten: Smuk og funktionel løg-krone, skrue-pusher, smukt logo som chrono sekundviserens "modvægt", sekundviseren er klassisk og skiller sig ud fra chrono sub-dial viserne. Lænken er et helt kapitel for sig. Det er ganske enkelt den bedste lænke, som jeg til dato har haft på et ur, som jeg selv har ejet Icon_cool Der kommer ikke én eneste lyd fra uret på lænke, og selv om vægten på fuld lænke er på 213 gram, så gør den brede lænke med sit smukke design uret til et meget behageligt ur at bære på armen Icon_e_smile Spændet er ikke værd at skrive hjem om og lynetten er kun marginalt bedre end Omegas nyere Seamaster Pro lynetter - og dét siger desværre ikke så meget ... Icon_redface Uret udstråler dog overall et meget højt kvalitetsindtryk, og selv om værket "kun" er et modificeret 7750 værk, så har det jo også sine fordele. Mine erfaringer med B13 kaliberen er i hvert fald super positive, og dette værk er ingen undtagelse: God og præcis gang, som det jo bør være i et ur af denne kvalitet Icon_e_wink

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
De venligste hilsner, John
Svar

Beskeder i denne tråd
Breitling Chronomat Evolution - Billedupdate - af Joepete_phpbb3_import15783 - 25-06-2011, 08:23 PM
Re: Breitling Chronomat Evolution - af Avantismo - 25-06-2011, 08:26 PM
Re: Breitling Chronomat Evolution - af Mr. Tick - 26-06-2011, 08:13 AM
Re: Breitling Chronomat Evolution - af Jeremy - 26-06-2011, 09:51 AM
Re: Breitling Chronomat Evolution - af Jeremy - 26-06-2011, 12:32 PM
Re: Breitling Chronomat Evolution - af baun - 26-06-2011, 12:36 PM
Re: Breitling Chronomat Evolution - af Claus_K - 26-06-2011, 01:44 PM
Re: Breitling Chronomat Evolution - af Søder - 28-06-2011, 10:58 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)