Urdebatten / Urforum
Breitling Chronomat Evolution - Billedupdate - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Breitling Chronomat Evolution - Billedupdate (/showthread.php?tid=75943)

Sider: 1 2

Breitling Chronomat Evolution - Billedupdate - Joepete - 25-06-2011

Det skal ingen hemmelighed være, at jeg i starten af min ur-tosse tid ikke brød mig sønderligt om Breitling. Mine fordomme var store, og designet var for meget for mig på mange af modellerne. Som med kraftige rødvine, gode cigarer, whiskyer og andet "godt" i livet, kræver det lidt at komme ind til "kernen" i disse "tunge" nydelser - sådan har jeg det nu med Breitling Icon_e_smile Jeg har med andre ord lært at holde af mange af mærkets modeller, og jeg holder i særdeleshed af det distingte Breitling design, som - hvad enten man nu bryder sig om det eller ej - er med til at gøre uret til helt sit eget i både form og udtryk.

Min seneste tilføjelse til urkassen er denne Chronomat Evolution. Jeg faldt pladask for den smukke dybblå urskive, som chancerer flot i mange forskellige nuancer. De hvide subdials virker i lyset til at være sølvfarvede, og supplerer både den blanke kasse og blanke lænke smukt. Designet vil helt sikkert dele masserne, og det er ok med mig Icon_e_wink I mine øjne er der dog ingen tvivl om, at Breitling med denne Chronomat har haft de helt høje finish-strøg fremme på paletten: Smuk og funktionel løg-krone, skrue-pusher, smukt logo som chrono sekundviserens "modvægt", sekundviseren er klassisk og skiller sig ud fra chrono sub-dial viserne. Lænken er et helt kapitel for sig. Det er ganske enkelt den bedste lænke, som jeg til dato har haft på et ur, som jeg selv har ejet Icon_cool Der kommer ikke én eneste lyd fra uret på lænke, og selv om vægten på fuld lænke er på 213 gram, så gør den brede lænke med sit smukke design uret til et meget behageligt ur at bære på armen Icon_e_smile Spændet er ikke værd at skrive hjem om og lynetten er kun marginalt bedre end Omegas nyere Seamaster Pro lynetter - og dét siger desværre ikke så meget ... Icon_redface Uret udstråler dog overall et meget højt kvalitetsindtryk, og selv om værket "kun" er et modificeret 7750 værk, så har det jo også sine fordele. Mine erfaringer med B13 kaliberen er i hvert fald super positive, og dette værk er ingen undtagelse: God og præcis gang, som det jo bør være i et ur af denne kvalitet Icon_e_wink

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Re: Breitling Chronomat Evolution - Avantismo - 25-06-2011

Superlækkert ur og som altid vel beskrevet Icon_e_biggrin

Re: Breitling Chronomat Evolution - Mr. Tick - 26-06-2011

Lækkert! Icon_e_smile

Re: Breitling Chronomat Evolution - Jeremy - 26-06-2011

Tillykke med dit nye ur. Det er superfedt Icon_razz . Er det 44 mm?

Re: Breitling Chronomat Evolution - Kristofferj - 26-06-2011

Det er et dejligt ur, may the breitling force be with you!

Vh

Re: Breitling Chronomat Evolution - David.H - 26-06-2011

Tillykke med uret! Det er super flot. Som du er selv er inde på i din post, så kan Breitling ure være lidt svære at vænne sig til. Men når man først har lært at holde af dem så er der ingen vej tilbage. Icon_e_smile

Der er mange der synes at det "overpoleret" look er alt for meget, og netop Chronomat Evolution er jo et ur med en meget udsædvanlig finish. Dog er det netop det, i mine øjne, der gør uret super flot og helt sit eget.

Re: Breitling Chronomat Evolution - Joepete - 26-06-2011

Uret er 43,7 mm i bredden, René Icon_e_smile

Muligvis ikke den største horologiske landevinding, men datoen skifter super godt, og 1 minut over 12 er den på korrekt dato - fin lille detalje Icon_e_smile Icon_cool

Re: Breitling Chronomat Evolution - Jeremy - 26-06-2011

...og så passer det godt til din blå Breitling gummirem Icon_e_wink .

Re: Breitling Chronomat Evolution - baun - 26-06-2011

Tak for endnu et godt og læseværdigt indlæg John.

Og du har ret i at Breitling nok er et af de ure der deler vandene. Det jeg godt kan lide ved Breitling er "At de tør være sig selv bekendt".

Breitling laver ure der ses. Stor visuel effekt. Ure der eksponeres. Det er ikke noget som helst diskret over de fleste Breitling ure. Nogen mænd kan bære sådan et ur og det kan endda se godt ud! Under alle omstændigheder er de genkendelige og karekteristiske.

Personligt foretrækker jeg mindre markante ure. Hvor det flotte i højere grad ligger i tidløst design, smukke detaljer, gode værk og hvor det er manden der kommer med uret - ikke omvendt, hvis I forstår.

Når jeg bruger mine mere synlige ure. Breitling Navitimer og Omega Speedmaste (som jo slet ikke er så "synlige" som det ur vi taler om her), kan jeg godt føle at uret er "for synligt" - at enhver må da tænke: "hvad pokker er det for et blærerøvsur han har på".

Det kommer også an på hele fremtoningen. Er man til farverige stormønstret tøj - eller man til det mere diskrete, elegante og afdæmpede?

En stor flot mand, med tilsvarende tøj, kan bedre bære et tilsvarende ur end en lille mere fintbygget mand.

Derfor bliver debatten om hvilket ur er flot - ellet for meget - eller for lidt - i virkeligheden ganske vanskelig.

John, du kan godt bære det ur. Det passer fint til resten. Jeg ville ikke kunne bære det, jeg ville se langt bedre ud med et JLC reverso på 23,5 X 33 mm,

[url]"http://www.kaplans.se/Kaplans/AuctionArt.aspx?vId=722614&plT=38060014&AuktID=2152" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.kaplans.se/Kaplans/AuctionAr ... uktID=2152[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

som på dig måske ville virke "for lidt".

Det er ikke kun smag og behag, men også et spørgsmål om "match" - synes jeg.

vh Baun

Re: Breitling Chronomat Evolution - Claus_K - 26-06-2011

Suuuuuper lækkert at kigge på Icon_cool På én eller anden måde, så står den polerede finish ekstra godt sammen med den blå skive - især også i kontrast til den børstede lynette.

Kan også godt lide den stor font på sub dials, det giver en fin balance.

Lækkert ur helt igennem - men du må vist hellere investere i en Cape Cloth, hvis det skal være et ur du skal bære dagligt Icon_e_wink

Når det så er sagt, så bærer min kammerat et fuldt poleret Super Ocean med samme lænke, og det holder faktisk poleringen overraskende godt. Selv her efter 2 år, så skinner det stadigt, og man skal tæt på for at få øje på ridserne Icon_e_smile