Forskellen på to seiko modeller ?
hannover_dk Skrev:
runzuk Skrev:En rigtig Diver er også ISO 6425 testet Icon_e_biggrin
Ja skam - lad os lige tage samme ISO klasifisering af hvornår et ur er til at plaske med vand med, hvornår man kan dykke med slaske (Scupa) - og tillæg til hvis det skal være egnet til mixed gas (som jeg ikke helt forstår, for mig er mixed gas noget man har i flasken i modsætning til ren ilt. Det hedder saturation diving, og betyder at kroppen er "mættet" med ilt - special blanding i flasken, og det betyder at man kan blive nede længere tid, men det påvirker vel ikke uret - skulle man TRO om det var nede i 40 minutter eller 20 minutter - men det må jeg mangle viden ? - jeg kunne forstå hvis det var til brug i helium tank under en opstigning, men her kan submersible måske hjælpe?

Her er ISO klasifikationen fra nettet i alle fald - først lidt nede dukker den "alvorlige" ISO 6425 op:
Water resistance classification

Water Resistant or 30 m Suitable for everyday use. Splash/rain resistant. NOT suitable for swimming, snorkeling, water related work and fishing. NOT suitable for diving.

Water Resistant 50 m Suitable for swimming, white water rafting, non-snorkeling water related work, and fishing. NOT suitable for diving.

Water Resistant 100 m Suitable for recreational surfing, swimming, snorkeling, sailing and water sports. NOT suitable for diving.

Water Resistant 200 m (remark not ISO 6425 - but 200 m) Suitable for professional marine activity and serious surface water sports. NOT suitable for diving.

Diver's 100 m Minimum ISO standard (ISO 6425) for scuba diving at depths NOT suitable for saturation diving. Diver's 100 m and 150 m watches are generally old(er) watches.

Diver's 200 m or 300 m Suitable for scuba diving at depths NOT suitable for saturation diving. Typical ratings for contemporary diver's watches.

Og så den jeg ikke helt forstår
Diver's 300+ m for mixed-gas diving Suitable for saturation diving (helium enriched environment). Watches designed for mixed-gas diving will have the DIVER’S WATCH L M FOR MIXED-GAS DIVING additional marking to point this out.

Nå men helt forstå den med markeringen for L M for mixed gas diving som gør man kan være længere tid nede forstår jeg ikke rigtigt, med mindre man udgår fra tur i helium tank - Måske vi er heldige nogen proff dykkere læser med?

vh

Godt spørgsmål du rejser der!

Lidt mere info her:
[url]"http://www.network54.com/Forum/78440/message/1105224387/ISO+6425" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.network54.com/Forum/78440/me ... 7/ISO+6425[/url]
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Forskellen på to seiko modeller ? - af runzuk - 31-01-2011, 03:29 PM
Re: Forskellen på to seiko modeller ? - af runzuk - 01-02-2011, 04:23 PM
Re: Forskellen på to seiko modeller ? - af runzuk - 01-02-2011, 05:41 PM
Re: Forskellen på to seiko modeller ? - af willy - 01-02-2011, 07:49 PM
Re: Forskellen på to seiko modeller ? - af willy - 01-02-2011, 09:47 PM
Re: Forskellen på to seiko modeller ? - af willy - 01-02-2011, 10:11 PM
Re: Forskellen på to seiko modeller ? - af willy - 03-02-2011, 06:59 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)