06-10-2010, 07:38 PM
pbr Skrev:Billeder................vi må se billeder !!![]()
Et lille nysgerrigt spørgsmål - nu hører jeg til dem, der synes at 2254.50.00 er et af de flotteste Seamasters der nogensinde er lavet. Men det er jo et spørgsmål om smag og behag.
Men jeg kan ikke lade være med at undre mig over, hvorfor du bruger så megen energi og penge på at ændre en 2254.50.00 til en 2230.50 ? Ville det ikke have været mere tilfredsstillende, at have købt en 2230.50 fra starten ?
Nu må du ikke misforstå mig. Det er dit ur og jeg vil ikke blande mig i, hvad du gør med det - og jeg er sikker på, at du har dine grunde. Jeg undrer mig bare !
Helt enig!
Havde det været muligt, så havde jeg købt et Seamaster 2230.50.
Desværre var den umulig at finde både som ny og brugt. Modellen udgik for én del år siden og blev iøvrigt kun produceret i en forholdsvis kort periode.
For ca. 2 måneder siden, fik jeg muligheden for at købe en helt ny Seamaster 2254.50.00, som havde ligget i en mindre dansk aut. Omega forhandlers vindue i et par år.
Jeg øjnede muligheden for, at få konvateret dette ur, til den i mine øjne, meget mere stilrene 2230.50´er.
Jeg er vild med den nedtonede 'tone-i-tone' lynette, som gør uret meget mere minimalistisk og enkelt at se på. Der er mindre kontrast ifh. til 2254.50.00´s sort/hvid lynette - syntes jeg
Men som du selv skriver, smag er forskellig
Billeder skal du/I få - der går lige nogle dage, før jeg har et kamera indenfor rækkevidde!
Men for mig, har jeg fået et smukt/stilrent Seamaster, som man sjællendt støder på, og når timemarkeringerne er skiftet til hvidguld, til lige under 20. tkr.
Det er en herlig kontrast til mit andet ur - Rolex Submariner...
Mange hilsner M.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)