Speedy first?
Ja jeg gætter også på det simpelthen var en kendsgerning da det skete - first watch on the moon - og så kunne det jo aldrig gå galt og kræve tekstændring, hvis der senere fulgte andre med. Man har nok dengang tænkt, at der kunne komme konkurrenter, og også fra Russisk side, og det udeblev så - indtil nu.

Som jeg husker det, blev det vel så godt som bevist, at en amerikaner havde en Rolex GMT med på et noget senere tidspunkt - på højre arm, og den Nasa forpligtede speedy på venstre, og jeg mener også (men rejser pt så uden notater) at en Waltham kronograf faktisk har været ude på månen sammen med en speedy. Derudover har der været en del Bulova stemmegaffelure, og jeg mener også at de har været ude, dog nok ikke som armbåndsure, men på køretøjer.

I virkeligheden er lufttomt rum og rumvandringer nok lige så interessant, og der har de jo en del gange været ude i luften og så for mig, vel egentlig Apollo 13, som vel faktisk kun kom ned takket være en kronograf der virkede præcist og kunne nulstille mange gange på ret kort tid. Jeg påstår ikke - mere for at undgå diskussion, at ingen anden kronograf kunne ha gjort det - men det var nu en gang en speedy.

vh

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Speedy first? - af jacob jensen - 29-09-2010, 12:42 PM
Re: Speedy first? - af Claus_K - 29-09-2010, 12:58 PM
Re: Speedy first? - af baun - 29-09-2010, 05:18 PM
Re: Speedy first? - af hannover_dk - 29-09-2010, 05:43 PM
Re: Speedy first? - af Hans Jørgen - 29-09-2010, 07:20 PM
Re: Speedy first? - af hannover_dk - 29-09-2010, 08:27 PM
Re: Speedy first? - af jacob jensen - 29-09-2010, 10:21 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)