09-09-2010, 06:56 PM
Baun Skrev:Tak for det flotte indlæg/artikkel.Tak Baun & Kim T
Jeg har ikke så meget at tilføje udover en ting.
En yderligere kvalitet hos Omegas værker vil jeg dog godt nævne. ikke fordi jeg selv er ekspert, men jeg har læst historien om Omegas 5xx serie og vil godt gengive noget af indholdet her.
Omegas 5xx serie rummer en rimelig finish og ser rimelig pænt ud, men det er en bi-ting.
Det helt væsentlig og det der adskiller fra rigtig mange andre værker produceret på samme tid er dels materiale valg og dels at delene er præcist lavet og passer meget nøjagtigt sammen.
Når Omega kunne sende kæmpestore batch til COSC samtidig og få alle godkent var det især fordi Omega havde check på produktion og især kvalitet.
Der er også netop det der gør at de gamle 5xx værker bare går og går. Slidet minimeres af gode materialer og præcise udstansninger/tilpasninger.
vh Baun
Der et engelsk princip, der hedder: KIS, "Keep it simple"
- Som danske har vi lidt problem med det engelske ord, Simple - og har en tendens til at oversætte det til Simpelt, til hvilket der klæber en betydning af frastødende.
Vi bør anvende oversættelsen, Enkelt. - og det var netop i enkelhedens skønhed, at Omega's kaliber 30 T2 havde en fordel.
På grund af det enkle design var det let at præcisions fremstille værkerne og at justere dem.
Hermed har vi endnu et eksempel på, at skønhed også kan være enkel - og ikke nødvendigvis må basere sig på det komplicerede eller vanskelige.
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)