20-07-2010, 01:00 PM
Baun Skrev:blot var spørgsmålet jo en sammenligning mellem nye ure.Sådan er det (sgu) altid - Min pensel er alt for bred
Baun Skrev:Co-axial og quarts - og det var hvad jeg svarede på!Ja det kan jeg jo godt se
Baun Skrev:Batteriskift hvert 5 år - 100 kr - Service på Co-axial værk hvert 10 år 2000 krEn absolut rimelig sammenligning, som jeg (også) havde overset
Baun Skrev:Om nogen også finder de nye quarts værker horologisk interesante kan jeg ikke udtale mig om. Jeg gør ikke!Udvalget er også mere end spartansk.
Baun Skrev:Men Torben du er i hvart fald på alle måde istand til at argumentere, så man er ligeved at købe et gammelt quartsur, men så skal det altså også være fra dengang de var epokegørende og fantastiske og varslede en ny tid, med helt nye normer for præcision!... Tak
vh baun
Det er også mit "ståsted", at kvarts bedst repræsenterer perioden, hvor der kæmpedes med at bringe teknologien under kontrol og finjustere den, hvor intet var givet - og problemerne "sprang op i ansigtet på udviklerne" - oven i købet fra de mest usandsynlige vinkler.
Mit næste kvarts "projekt" er for øvrigt en Seamaster 200 med kaliber 1441, og ikke den banale kaliber 1438
Desværre er uret ligedannet med min Seamaster 200 med kaliber 1111, og adskiller sig kun ved at kaliber 1441 "tikker" sekundviseren frem med 1 sek ad gangen.
... Men forskellige er de (sgu) -Som ild og vand.
Jeg skal endnu engang beklage at jeg "væltede mig ud i OT spinaten"
Med venlig hilsen - Geodoc

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)