10-03-2010, 10:28 AM
hannover_dk Skrev:Enig langt hen ad vejen, og samlet tror jeg du har helt ret - omvendt - den er da i høj grad helstål - men - JA skruebagkasse ville jeg også ha fundet naturlig (og det er vel eneste egentlige kvalitetsforskel af betydning - og remstørrelse 17 mm - selv på store ure, også til DH mærkede ure, kan jeg finde mange af i ex Knirim (nok forkert stavet) materiale på nettet. Jeg tror bestemt også det er lommeursværk, men det var jo heller ikke usædvanligt i 40-41 mm kasser.
Din viste er med stor sekundviser - det er i alle fald, også fra Knirim ikke normen for DH mærkede ure, de er alle med subdial? HD graveringen er nok for avanceret trods alt![]()
Størrelsen på det (dit viste) til checkerne på 40 mm er også usædvanlig for Eterna, som netop til det land leverede 32 mm ure i ret stor stil under WW 2
Her et par DH fra officielt bekræftede fra eksperter via nettet ex Knirim - begge 40 mm - typiske sub-dial ure til DH
vh
Jeg fandt Eternaen, for at vise en militær pilot model med lommeursværk, ikke så meget for DH.
Nævnte helstål, da 99% af alle DH ure er forkromede med stål bagkasser. Det er stort set kun Revue og Zenith der leverede nogen i helstål.
Det værk der sidder i, er alt for gammelt til det ur. Det er noget fra før/under 1. verdenskrig, men her passer kassen, skiven, visere, gravering ikke til.
Der er ikke nogen tvivl i mit sind om at det er en østeuropæer, har samlet på militær ure/bøger i over 10 år.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)