2 gamle svenskere - lidt lang og mange billeder!
Eskil Holten Skrev:Rigtig flotte billeder og en interessant artikel. Et opklarende spørgsmål. Hvad koster det hos en urmager at få sådan et makkerpar shinet op. F.eks. den lyse dér: hvor mange timer skal han bruge på at få det gjort så flot? Det er ret imponerende. Icon_question

Det er et godt spørgsmål og vel også lidt aghængig af hvilken urmager man bruger, hvor meget forretning man lægger hos ham og sådan noget.

Men hos vore Vintage urmagere - Jørgen Krognos og Mølbak i Kbh. vil jeg gætte på ca 1200 kr pr stk. - i provinsen måske marginalt mindre. Jeg har fået dem lavet i Horsens af Peter Halse for lidt under 2000 kr samlet.

Der er ny glas på begge, men ikke kroner og så er værkerne jo renset. Kassearbejdet har jo været meget begrænset på den ene og lidt mere på den anden - og så har jeg selv haft remmene.

Det mest problematiske er nok at finde lige netop de ure som kan blive flotte efter sådan en overhaling. Det er klart her at den lyse er blevet en "Eye catcher" mens den mørke nok primært vil appelere til samlere generelt og militærur samlere specielt.

Men man tager nok altid en lille chance når man byder på sådan et par - hvem ved hvordan de ser ud indeni - og om de overhovedet vil blive "Charmerende" Icon_rolleyes

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: 2 gamle svenskere - lidt lang og mange billeder! - af baun - 26-01-2010, 08:40 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)