18-01-2010, 01:31 PM
Forstår egentligt ikke forundringen over at nogen samler. Der er jo masser af ting der samles på, fra tændstikæsker over kuglepenne til cobra kunst. Bukser og bluser har jeg da masser af, men kunne vel klare mig med to at skifte mellem. Jeg har nok over 100 ure stuvet nede i banken, og jeg henter dem ud i hold af 5 og skifter lystigt mellem dem. Det er ikke alle som kommer på armen, men mindst ½delen hvert år, og jeg føler jeg har nyt ur hver gang de kommer på. Jeg ville derfor aldrig gå med på kun at ha ET ur.
Mine ure er slet ikke i 50 t klassen generelt (de dyreste er omkring 30 t og ikke mange). Mange af dem har kostet 2-5 t stykket og jeg vil tro ungerne kunne få det meste retur hvis de ville sælge når jeg er død, men de hævder at de ville de ikke drømme om, de ville dele dem og gå med dem, og det gør de allerede nu jo. Jeg kan godt regne ud, at 100 ure af 3000 i snit giver 300.000 kr ialt nede i banken - og det er skrækkeligt, men det er over mindst 20 år så højest 15.000 om året i investering/omkostning.
Skulle jeg med på spøgen, så ville det blive en kronograf, og mine ældste Eterna kronografer er for skrøbelige til dagligt brug, så det ville blive en speedmaster, gerne en vintage udseende skive som denne 105.003 - den er vintage - den er med kolonne, og den kan tåle brug

vh
Mine ure er slet ikke i 50 t klassen generelt (de dyreste er omkring 30 t og ikke mange). Mange af dem har kostet 2-5 t stykket og jeg vil tro ungerne kunne få det meste retur hvis de ville sælge når jeg er død, men de hævder at de ville de ikke drømme om, de ville dele dem og gå med dem, og det gør de allerede nu jo. Jeg kan godt regne ud, at 100 ure af 3000 i snit giver 300.000 kr ialt nede i banken - og det er skrækkeligt, men det er over mindst 20 år så højest 15.000 om året i investering/omkostning.
Skulle jeg med på spøgen, så ville det blive en kronograf, og mine ældste Eterna kronografer er for skrøbelige til dagligt brug, så det ville blive en speedmaster, gerne en vintage udseende skive som denne 105.003 - den er vintage - den er med kolonne, og den kan tåle brug

vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)