18-01-2010, 12:55 PM
Du kunne næsten lige så godt spørge:
Hvis du kun måtte have et par sko eller fodtøj hvad ville du så vælge.... men ok da.
Jeg ville nok vælge et guld Constellation fordi det står for mig som cremen af Omega Dress - og det er bare så vidunderligt at bære.
For så at gøre det lidt mere "hverdags brugeligt" ville jeg vælge det med sort skive og rem. Jeg opfatter sortskive som lidt mere "sportslig" - og remmen er en ren komfort ting. Langt rarere end lænke. Også designmæssigt er remmen mindre opsigtsvækkende end en guldlænke.
så dette:
Mærke og model: Omega Constellation Chronometer Pie Pan, Automatic
Årgang: 1966
Kasse: Rund, 18 K guld i flot stand. Original krone og og observatorium i stål på bagkassen.
Højde: 11 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: Sort, skive med ubetydelig patina ikke synlig for det blotte øje. Flotte gyldne visere og timemarkeringer i fin stand
Rem: Sort original aligator Omega spænde
Caliber: 564 COSC Automatic med dato,
Caliber nr.: 24472351
Ref. Nr.: ST 168.0011

vh Baun
Hvis du kun måtte have et par sko eller fodtøj hvad ville du så vælge.... men ok da.
Jeg ville nok vælge et guld Constellation fordi det står for mig som cremen af Omega Dress - og det er bare så vidunderligt at bære.
For så at gøre det lidt mere "hverdags brugeligt" ville jeg vælge det med sort skive og rem. Jeg opfatter sortskive som lidt mere "sportslig" - og remmen er en ren komfort ting. Langt rarere end lænke. Også designmæssigt er remmen mindre opsigtsvækkende end en guldlænke.
så dette:
Mærke og model: Omega Constellation Chronometer Pie Pan, Automatic
Årgang: 1966
Kasse: Rund, 18 K guld i flot stand. Original krone og og observatorium i stål på bagkassen.
Højde: 11 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: Sort, skive med ubetydelig patina ikke synlig for det blotte øje. Flotte gyldne visere og timemarkeringer i fin stand
Rem: Sort original aligator Omega spænde
Caliber: 564 COSC Automatic med dato,
Caliber nr.: 24472351
Ref. Nr.: ST 168.0011

vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)