Skifte rem på Planet Ocean
Til trods for, at "De garvede og erfarne drenge" anvender en lille spids kniv eller en dito skruetrækker; vil jeg som absolut novice Icon_redface (måske endog lallende amatør), lægge et godt ord ind for Bergeon remstift værktøjet.

Min erfaring med rem/lænke skift begrænser sig til eet eneste tilfælde, og ikke som de ovennævnte rutinerede herrers erfaring fra snesevis eller endog hundredevis af "operationer".

Bergeon værktøjet har jeg byttet mig til hos en "fellow wis", der simpelthen ikke kunne holde ud, at se mig justere lænkelængde med en spids udtørret kuglepen.
... at skifte lænke/rem har jeg først prøvet efter erhvervelsen af "Alaskaen", der leveres med både rem & lænke.

İmage

På billedet ses øverst Omega's forslag til værktøj, og nedenfor Bergeon's udgave, der havde flere forskellige gaffel- bredder og "kløft"dybder.
Jeg valgte den, der lignede Omega's mest, og det lykkedes udmærket.
Når det drejer sig om at afmontere en rem, tror jeg at en kniv er bedst til at "møve" lidt på remmen og give plads til æggens placering på remstiften.
Afmontering af en lænke giver mindre plads til en kniv, navnlig på nyere lænker, hvor pladsen ved siden af endeleddene er meget lille.

Som absolut amatør oplevede jeg, at have godt styr på "gaffel"værktøjet, der gav en klar opfattelse af, at "have korrekt fat".
Agter man hyppigst, at skifte mellem remme, tror jeg at en kniv er at foretrække.
Ved lænkeskift (tror jeg) at den urutinerede har bedre styr på Bergeon værktøjet, da redskabets anvendelse, så at sige, er selvforklarende.

Mit indlæg, der er fuldstændig analogt med "den blindes udtalelse om farverne" - slutter med ønsket om en henrivende WE til alle.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Skifte rem på Planet Ocean - af Jacob 12 - 06-11-2009, 02:45 PM
Re: Skifte rem på Planet Ocean - af Nicholas W - 06-11-2009, 02:51 PM
Re: Skifte rem på Planet Ocean - af Tukjær - 06-11-2009, 03:11 PM
Re: Skifte rem på Planet Ocean - af hannover_dk - 06-11-2009, 03:35 PM
Re: Skifte rem på Planet Ocean - af Geodoc - 06-11-2009, 05:02 PM
Re: Skifte rem på Planet Ocean - af AJACOBSEN - 06-11-2009, 09:30 PM
Re: Skifte rem på Planet Ocean - af Lars - 08-11-2009, 11:00 PM
Re: Skifte rem på Planet Ocean - af peter g - 09-02-2010, 03:44 AM
Re: Skifte rem på Planet Ocean - af jkjaers - 08-07-2010, 10:09 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)