værksteder
peter g Skrev:hej johnfyn det med iso 900x det er da løgn jeg er iso godkendt og det er de alamer jeg sætter op er også iso godkendt . men det må være at de ikke tror på ders forhandler men jeg er da glad for at ford , opel ,toyota, honda osv tror på der forhandler
Du har da ret i at en del ur fabrikker mener der laves bedre service på fabrikken - og jeg er enig i at det ofte tager for lang tid, men sammenligning med biler halter en del. Biler kan jo ikke lige sendes med posten på få dage rundt i Europa.

Masser af andre ting ydes der jo også blot fabriksgaranti på. Man kan ikke regne med at købe Nikon i Singapore eller på Tennerif og så garantireparere i Danmark

ISO certificering ved jeg ikke hvad betydning har her, men det er da ikke umuligt. En ISO er jo ikke en fast certificering, men noget man udarbejder i samarbejde med ISO myndighederne i det pågældende land, og det er da højst sandsynligt at ex Omega eller Panarai osv har en ISO form som umuligt bare kan overføres til deres AD/forhandlere rundt omkring, men det bliver ret gæt.

Desuden er det jo dyrt at være ISO certificeret og specielt løbende at overholde certificeringen - ofte MEGET dyrt, og ISO udarbejdes helt individuelt med fabrikkerne, i høj grad efter deres "rytme", men indeholder naturligvis mange systematiserede kontroller og metoder o.a. - men det ved du jo så alt om.

At alarmerne er produceret under ISO kvalitets regler, er jo enklere og giver fornuft. Det er igen fabrikken som tager sig af den del af sagen helt som hos urfabrikkerne. Dine alarmers ISO behøver ikke indeholde krav om reparation på fabrikken, det behøver urfabrikkernes heller ikke, men det kan være tilfældet, og skyldes så deres bedømmelse af at det repareres bedst der.

Du må finde dig et ur der ikke har sådanne regler, spørg forhandleren, eller køb et brugt der er ud over garantien, så kan du aflevere det hos enhver urmager du er tryg ved

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
værksteder - af peter g - 19-10-2009, 06:17 PM
Re: værksteder - af johnfyn - 20-10-2009, 10:33 AM
Re: værksteder - af Tommy Munk - 20-10-2009, 11:19 AM
Re: værksteder - af peter g - 20-10-2009, 11:17 PM
Re: værksteder - af hannover_dk - 21-10-2009, 12:21 AM
Re: værksteder - af peter g - 21-10-2009, 02:31 AM
Re: værksteder - af Peter - 21-10-2009, 02:58 AM
Re: værksteder - af peter g - 21-10-2009, 04:33 AM
Re: værksteder - af johnfyn - 21-10-2009, 09:53 AM
Re: værksteder - af hannover_dk - 21-10-2009, 04:57 PM
Re: værksteder - af Magnum - 21-10-2009, 06:44 PM
Re: værksteder - af columbo - 21-10-2009, 07:34 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)