18-10-2009, 11:44 AM
jacob jensen Skrev:100% enig Don werner vi er bare nogle mennesker hvor alt under 40mm ser mærkeligt ud
Eh - det ville vel ha været rigtig hvis der stod 100% enig Don Werner vi er bare nogle mennesker der selv synes alt under 40mm ser mærkeligt ud Det er jo jeres selvopfattelse, og den er der da intet galt med, sådan en skal man ha.
I øvrigt er det jo en diskution som ikke kan eller skal vindes af helt samme årsag. Hver person vælger sine ure i sine størrelser og er glade for det. Moden har i nogle år sagt store ure, og går lidt ned i størrelse pt - i alle bedømt ud fra div modeblogs og billeder af folk - 38-42 mm mere end 44-46 mm, men det kan sagtens svinge rundt en gang mere.
Jeg tror ikke 34 mm lige komme på mode til mænd inden for de nærmeste år - og det med større ure er en fast trend lige fra 30'ernes 30-32 mm og over 50 - 60 ernes 34 mm og så videre. Jeg TROR standarderne kommer til at ligge på 39-45 mm fremover, og jeg synes alt fra 34 til 45 mm kan se godt ud på folk(mænd) Det kan vise individuelle valg, eller for de store, lidt tilpasning til dagens noget bredere håndled - og eller frit valg og halleluja.
Panarai størrelsen kan jo til en vis del begrundes med lommeurværker der kræver stor kasse, og så virker det naturligt. Kæmpe ure med ETA 2824 inde i midten og en kæmpebred værkholder, virker lidt mere umotiverede.
Jeg rammer flere dørkarme og bordkanter med min zenith deep-sea end med min Eterna - men i øvrigt enig med Don W i, at der ligger megen tilvænning i det - hvis man gider den tilvænning
bang på kanter

ingen bang på kanter - ingen krav om tilvænning

direkte skift mellem de to? Lidt noget rod
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)