Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420
Jonas-BP Skrev:Min tidligere kommentar vedrørende køb og salg af nye ure uden tab fortjener åbenbart at blive uddybet. Jeg har i alt tabt 4-5k på salg af Omega, Panerai og IWC (nye modeller, der stadig er i produktion), men jeg har til gengæld haft en tilsvarende avance på salget af et Rolex Daytona. I alt har jeg således haft 4 nye ure, der alle er blevet solgt igen, de tre med mindre tab og det ene med fortjeneste. Hvert eneste ur har været købt for at blive båret af mig selv, hvilket har været tilfældet i en årrække. Efter nogle års ejerskab har min interesse for og viden om den horologiske verden imidlertid udviklet sig, hvorfor jeg siden hen har skilt mig af med pågældende ure. Jeg kan blot prise mig lykkelig for, at jeg samlet set endnu ikke har lidt tab på mine hidtidige erfaringer.

Der skal imidlertid ikke herske nogen tvivl om, at køber man et nyt ur hos AD, så vil man i langt de fleste tilfælde tabe penge ved at sælge uret igen (medmindre der er tale om en efterspurgt model).

I forlængelse af en anden brugers tidligere indlæg skal endvidere bemærkes, at jeg altid går ind til en handel med intention om, at det skal være en god oplevelse, der er rimelig for begge parter. Nå det er sagt, så vil jeg gerne stå ved, at jeg uden tøven sælger et efterspurgt ur til en højere pris, end hvad jeg selv har givet for det. Herved mener jeg ikke, at man "snyder" eller "udnytter" nogen. Det er blot et simpelt spørgsmål om udbud og efterspørgsel, når begge parter er indforstået hermed. Ingen af os vil sælge et populært ur til udbudspris, når vi ved, at køber dagen efter kan sælge det med fortjeneste.

For så vidt angår mine igangværende overvejelser, har jeg besluttet mig for at udskyde købet af et nyt ur. JLC Master-serien er virkelig spændende, men mit førstevalg har altid været Patek Philippe. I stedet for at skyde 60k efter et Master Eight Days i dag, vil jeg hellere vente et par år for derefter at købe drømmeuret.

Mvh.
Jonas

Hej Jonas

Det lyder som en rigtig god plan. Hvis du har et drømme ur er det nok bedere at vente. Ellers blive man nok bare hurtigt skuffet...

Må man spørge hvad det er for en model fra Patek Philippe?

Eller er det som mig, blot drømmen om at eje et helt nyt Patek Philippe.
(Som tidligere skrevet vil jeg jo gerne have et ur med grand complications, men det er der ikke lige penge til pt. Icon_mrgreen )
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - af jacob jensen - 30-07-2009, 08:39 PM
Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - af jacob jensen - 01-08-2009, 03:46 PM
Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - af jacob jensen - 04-08-2009, 01:05 AM
Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - af BobT - 11-08-2009, 01:04 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)