Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420
Mads Gjødesen Skrev:Jeg forstår ikke rigtig denne tråd. Jonas du vil gerne have et PP eller Lange og har 60-70 k, men kigger så på JLC? Du kan da snildt få et klassisk simpelt PP eller Lange for de penge, hvis ellers du bare køber brugt. Hvorfor så JLC?

/Mads

Jeg har altid foretrukket at købe mine ure nye fra forhandler. På trods af den væsentligt højere nypris, så sætter jeg pris på at være den første, der bærer uret. Til gengæld er jeg ikke typen, der har mange forskellige ure. Jeg nøjes med at have 1-2 "bedre" ure. Jeg har tidligere haft både Omega, IWC, Rolex og Panerai, som alle er blevet købt nye hos autoriserede forhandlere i Danmark, og som siden hen er blevet solgt. Samlet set har jeg endnu ikke sat penge til på mine handler.

Da jeg primært er interesseret i at købe uret nyt, er jeg på nuværende tidspunkt afskåret fra at se nærmere på både Lange og Patek. Jeg er især glad for Lange 1 og flere af Pateks Complicated ure, men så bevæger vi os også op i nærheden af de 200k (for så vidt angår platin-modellerne). Jeg er endnu ikke på et sådan WIS-stadie, at jeg vil bruge så mange penge på et ur Icon_e_smile

Derfor er min fokus nu rettet mod JLC. Ud fra de erfaringer jeg har gjort mig igennem de seneste års tid, har jeg fået indtryk af, at JLC tilbyder nogle af de fineste ure i et "rimeligt" prisleje. Jeg har som sagt allerede stiftet bekendtskab med Omega, IWC, Rolex og Panerai, men jeg vil gerne et skridt videre og have et ur, der tilbyder en smule mere horologisk stimulans (dette er ikke ment som en kritik af førnævnte mærker).

Jeg er på udkig efter et klassisk dress ur, der passer til habit (i samme kategori som netop Lange og Patek), og valget er derfor indtil videre faldet på JLC. Nu skal jeg blot gøre op med mig selv, om det kan retfærdiggøres, at Master Eight Days koster det dobbelte af Master Control.

Mvh.
Jonas
"Flying is learning how to throw yourself at the ground and miss." - Douglas Adams
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - af jacob jensen - 30-07-2009, 08:39 PM
Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - af jacob jensen - 01-08-2009, 03:46 PM
Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - af Jonas-BP - 03-08-2009, 10:57 PM
Re: Køb af nyt ur - JLC Master Control ref. 1398420 - af jacob jensen - 04-08-2009, 01:05 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)