"Keeper" Udvandet og misbrugt begreb eller bare misforstået?
en Keeper!

Jeg har pt 8 ure som jeg vil kalde kepere. Ure som jeg ikke sælger fordi de vil være svære at genanskaffe.

Min definition af en keeper:

Et ur som jeg mener passer centralt i samlingen og som vil blive der fordi der er svært at erstatte eller finde bedre. Eller et ur som har en så speciel historie at jeg nok ikke vil skille mig af med det.

Om Lars U. har ret i at de alligevel bliver solgt hvis nogen byder fx. 150% af normal handelsværdi?

Hmm... - de fleste er svære at sætte en "normal" handelspris på for de er svære at finde i handelen. Og hvis man prøver vil man se meget varierende priser. Små ting gør en stor forskel.

Man kan tage den Constellation jeg købte i sidste uge! Herinde var vist pris gæt mellem 20 og 40 K..... men jo hvis nogen bød fx 50 K så ville jeg naturligvis sælge!

İmage

andre ure - som fx min svigerfars Seamaster... ville jeg ikke sælge ... ikke engang for et pænt overbud! Men selvfølgelig kan det købes - hvis "Dyne Larsen" absolut vil give en vild prius for uret!

Og sådan har de fleste det vist.

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: "Keeper" Udvandet og misbrugt begreb eller bare misforstået? - af baun - 30-07-2009, 06:06 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)