06-07-2009, 05:22 PM
Baun Skrev:Jeg synes egentlig at netop de 2 ure viser eller repræsenteter de 2 mærker på bedste vis.willy portuguese years ahead of its time.fantastic watches.perpetual calender is in my opinion one of the most beautiful watches ever made.
Omega med det stabile og fantastiske design, med manuelt værk, plexiglas og fede horn - en klassiker i bedste stil - og samtidigt et lidt konservativt valg. Det sikre, altid populære og i en super kvalitet fra en af de helt store producenter af luksusure.
IWC, som med et rent og stilfuldt design appelerer til "de unge løver" eller forretningsmanden som nok vil have sig et super lækker ur i top kvalitet, men også synes at Omega (og Rolex) er for kendte og lidt for "brugte"
For de der kender til ure er der mere signalværdi i IWC, men det er klart at langt flere ikke ur kyndige, vil kunne genkende Omegaen.
Skulle jeg vælge ville jeg vælge Omegaen pga. Vintage looket, værkets kvalitet og historien.
Havde du derimod peget på en IWC Portoguese.... så ville jeg for alvor komme i problemer. Den er min IWC favorit!
vh Baun
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)