Patek Philippe kontra Rolex brugtpriser
Selvfølgelig er det ok at bruge uret, men mine erfaringer er at 10-20 års daglig brug sætter sine spor i form af hairlines, ridser og mærker. Desuden bliver lænken plammeret og løs. Dette fremmer ikke just prisen og samleværdigheden. Derfor ikke dagligdags ur hvis det virkelig skal være rigtig samleværdigt og trække top dollar.

Værket tager ikke skade af ikke at gå, men 10-20 år er ikke godt at ligge stille. Men skubbes det igang 3-4 gange om året er det fino. Efter 10-12 år ville jeg nok lige få det tjekket hos en urmager om der stadig var olie tilbage.

Når samlere taler om patina er det skive og visere med tritium som bliver brunlig/gullig i farven.

Grunden til at de fleste har deres ure i boks er pga sikkerheden. At have ure liggende på sengebordet for flere 100 k er lidt for risky Icon_e_sad Jeg ville da ønske jeg kunne have mine ure liggende hjemme men tør simpelthen ikke efter alt det man høre om røverier og indbrud.

/Mads
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Patek Philippe kontra Rolex brugtpriser - af Mads Gjødesen - 25-06-2009, 08:01 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)