23-03-2009, 04:44 PM
hannover_dk Skrev:Loncar Skrev:Calibre 33.3 CHRO T1, 1948.Ja - ikke så overraskende rækker det fint for mig, for det er sådan jeg altid har måtte læse om det - og Marco R er jo ekspert på området, så den køber jeg helt.
"Two independant pushers with the reset at 4 o'clock. Black tachymetric scale from 700 to 60 km/h, red pulsometrc scale graduated for 15 beats. At three o'clock: 30 min counter with indexes for calculating telephone charges.(*)"
Nedenunder *: Telephone charges were at the time billed in 3-minute intervals.
Kilde: Omega - a journey through time - af: Marco Richon, side 532 i nederste ventre hjørne af siden.
Marco Richon - Curator of the Omega Museum.
Er det ok?
Som du er inde på i anden tråd, sejlsport anvender mig bekendt ikke 3, 6 og 9 min til ngoet
Selv da Zenith kom med deres flyback var telefon boxe og dermed 3, 6 og 9 min som afregning jo ikke gået helt af mode. Jeg fik min første mobil telefon omkring 1992 og da var de ret nye (og store ala mursten med antenne), og der var masser af telefonboxe går jeg ud fra.
Hvor meget det blev anvendt er vel en anden sag, som telemetre og tachymetre vel nok så meget en "gig" som skulle med for at fuldende billedet![]()
vh
vh
--- jeg er 100% enig med dig. Nok mere gig end praktisk anvendeigt, som så meget andet på skiverne. Men historien er fin, synes jeg.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)