Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd...
Elbæk Skrev:Tak for en hyggelig dag folkens. Traditionen tro måtte jeg jo lige hjælpe baun af med en af hans "outsidere" i samlingen, denne gang en nydelig Omega "military", givetvis fra 1940erne og med T3 værk:

İmage

Det tog mig ikke mange sekunder at få en grågrøn two-piece Maratac Zulu-strap på den. Det er langt fra autentisk, men det virker bare med de her gamle army-style ure.

Bajonetten er forresten en Steyer Mannlicher bajonet fra den Hollandske hær (ca. 1940-60). En af de mest ubehagelige bajonetter nogensinde fremstillet. Ikke nok med at ryggen er trekantet og fortykket for at give et ekstra besværligt sår; den nederste halvdel af æggen er også fortykket for at give et rigtig ubehageligt timeglasformet sår.

Mvh.

Jakob

Jakob - lad mig lige give data på dit ur - jeg kan sende kartotekskortet senere - men lige for at få det med værk og alder (Det er ikke T3 - men 30T2) på plads:

Mærke og model: Omega Militær
Årgang: 1945
Kasse: Rund, stål med brugsspor. Blank bagside
Højde: 11 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: Original smuk sort jævnt patineret skive i flot stand efter alderen. Malede araber tal og stål visere med selvlysende materiale
Rem: Sort læder rem
Caliber: 30T2 Manuelt med lille sekundviser
Caliber nr.: 10685827
Ref. Nr.: 2383-4
İmage

İmage

Vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Den store "hvad fik du handlet ved UR-Rally" tråd... - af baun - 22-03-2009, 02:06 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)