05-03-2009, 12:49 PM
Jeg fik mit første "rigtige" ur sidste år. Et JLC Master Calendar, som jeg er rigtig glad for.
Jeg dog gennem længere tid haft kik på JLC Master Grand Réveil. Jeg syntes det er et super flot ur og kombination af en perpetual calendar og og en mekanisk alarm tiltaler mig meget.
[attachment=0]<!-- ia0 -->JLC Master Grand Réveil.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Der er ståludgaven jeg gerne vil have (Det har også lidt med prisen at gøre)
På det seneste er Patek Philippe også begyndt at spøge lidt i mine tanker. Hvis penge ikke var et spørgsmål ville jeg helt klar gerne have deres Sky Moon Tourbillon Ref. 5002. Det er de mange "complications" der tiltaler mig.
Bare engang at eje en ur med minute repeater er en stor drøm, det bliver nok bare til et gammelt lommeur.
Men Patek Philippe 5146G er faktisk næsten samme pris som JLC Master Grand Réveil.
[attachment=1]<!-- ia1 -->Patek 5146G.jpg<!-- ia1 -->[/attachment]
Det er også et pænt ur, men her er det jo kun "Annual Calendar". Der er bare et eller andet ved et Patek Philippe, men jeg kan ikke rigtig sætte ord på hvad det er.
Jeg har meget svært ved at bestemme mig, og vil gerne høre lidt for og i mod om de to ure...
Er der nogen der har erfaring med JLC's perpetual calendar?
Er der nogen der har erfaring med JLC's mekaniske alarm?
Håber på lidt kvalificeret hjælp.
De bedste hilsner
Ulrik Torp
Jeg dog gennem længere tid haft kik på JLC Master Grand Réveil. Jeg syntes det er et super flot ur og kombination af en perpetual calendar og og en mekanisk alarm tiltaler mig meget.
[attachment=0]<!-- ia0 -->JLC Master Grand Réveil.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Der er ståludgaven jeg gerne vil have (Det har også lidt med prisen at gøre)
På det seneste er Patek Philippe også begyndt at spøge lidt i mine tanker. Hvis penge ikke var et spørgsmål ville jeg helt klar gerne have deres Sky Moon Tourbillon Ref. 5002. Det er de mange "complications" der tiltaler mig.
Bare engang at eje en ur med minute repeater er en stor drøm, det bliver nok bare til et gammelt lommeur.
Men Patek Philippe 5146G er faktisk næsten samme pris som JLC Master Grand Réveil.
[attachment=1]<!-- ia1 -->Patek 5146G.jpg<!-- ia1 -->[/attachment]
Det er også et pænt ur, men her er det jo kun "Annual Calendar". Der er bare et eller andet ved et Patek Philippe, men jeg kan ikke rigtig sætte ord på hvad det er.
Jeg har meget svært ved at bestemme mig, og vil gerne høre lidt for og i mod om de to ure...
Er der nogen der har erfaring med JLC's perpetual calendar?
Er der nogen der har erfaring med JLC's mekaniske alarm?
Håber på lidt kvalificeret hjælp.
De bedste hilsner
Ulrik Torp
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)