Urdebatten / Urforum
Mit store dilemma - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Mit store dilemma (/showthread.php?tid=71250)

Sider: 1 2

Mit store dilemma - Ulrik Torp - 05-03-2009

Jeg fik mit første "rigtige" ur sidste år. Et JLC Master Calendar, som jeg er rigtig glad for.

Jeg dog gennem længere tid haft kik på JLC Master Grand Réveil. Jeg syntes det er et super flot ur og kombination af en perpetual calendar og og en mekanisk alarm tiltaler mig meget.
[attachment=0]<!-- ia0 -->JLC Master Grand Réveil.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
Der er ståludgaven jeg gerne vil have (Det har også lidt med prisen at gøre)

På det seneste er Patek Philippe også begyndt at spøge lidt i mine tanker. Hvis penge ikke var et spørgsmål ville jeg helt klar gerne have deres Sky Moon Tourbillon Ref. 5002. Det er de mange "complications" der tiltaler mig.
Bare engang at eje en ur med minute repeater er en stor drøm, det bliver nok bare til et gammelt lommeur.
Men Patek Philippe 5146G er faktisk næsten samme pris som JLC Master Grand Réveil.
[attachment=1]<!-- ia1 -->Patek 5146G.jpg<!-- ia1 -->[/attachment]
Det er også et pænt ur, men her er det jo kun "Annual Calendar". Der er bare et eller andet ved et Patek Philippe, men jeg kan ikke rigtig sætte ord på hvad det er.

Jeg har meget svært ved at bestemme mig, og vil gerne høre lidt for og i mod om de to ure...

Er der nogen der har erfaring med JLC's perpetual calendar?
Er der nogen der har erfaring med JLC's mekaniske alarm?

Håber på lidt kvalificeret hjælp.

De bedste hilsner
Ulrik Torp

Re: Mit store dilemma - jacob jensen - 05-03-2009

Jeg er som det er kendt herinde KÆMPE JLC tilhænger Icon_cool

jeg har selv et M.C Memovox jeg har ingen problemer haft med alarmen,syntes selv
det er en fed detalje på uret og så den lyd det laver helt utroligt at man kan lave det
i et mek.ur.

JLC er i min bog det fedeste urmærke mærket er i toppen hvad man end måler på og så faktisk til "gode" priser

Jeg ville vælge JLC frem for PP ni ud af ti gange men jeg er nok heller ikke
helt som de andre Icon_e_biggrin

Re: Mit store dilemma - Tomcat27 - 05-03-2009

Hej, uden overhovedet at have forstand på det, og fuldstændig uden at skæve til prisen vil jeg vælge Patek Philippe af de 2 ovenstående. Skivelayoutet er for "travlt" på JLC´en efter mit hovede.

Re: Mit store dilemma - dwndler - 05-03-2009

Som en som faldt pladask for JLC Master Calendar Icon_e_biggrin i sin tid vil jeg gerne vide (ud fra ren nysgerrighed Icon_cool ) om dette bliver sat til salg, hvis du vil købe et af de andre ure. Du må gerne sende en PB til mig, men som før nævnt er jeg ikke en decideret køber af uret.

Re: Mit store dilemma - Mads Gjødesen - 05-03-2009

Det er to meget forskellige ure du har kig på. Her mener jeg fortrinsvis rent fysisk. JLC er 42,5 mm og PP´en 36-37 mm. Så gør op med dig selv hvilken størrelse uret skal have.

Rent værkmæssigt ligger PP over JLC. Ingen tvivl om at finishen er bedst på PP. Dog er JLC´en mere kompliceret med evighedskalender og alarm. Så gør op med dig selv om pengene skal ligge i sublimt håndarbejde og finish eller knap så lækker finish og mere kompliceret.

Der er også forskel i materialet. Hvid guld vs. stål. To forskellige udtryk.

Du har afbilledet to forskellige JLC modeller. Hvilket et af de to er det du er mest lun på? Det er stor forskel på de to modeller. Ovenstående jeg har skrevet rettes mod det først afbillede JLC.

/Mads

Re: Mit store dilemma - m.dk - 06-03-2009

jeg vælger helt klart PP, men fortrækker 5396G som også har også en annual calendar funktion og super flot skive layout.

İmage

Re: Mit store dilemma - HG - 06-03-2009

Luksusproblem Icon_cool Icon_cool Fedt.

Ud af de to første ure ville jeg vælge PP - jeg syntes at skive designet er mere rent og ja så har PP altså noget over sig.
Jeg tror også at skulle du sælge det igen så holder PP nok en lidt bedre gensalgsværdi.
På den anden side så får man sindsygt meget ur for pengene hos JLC.

Mht værkerne, så har "værk"føre Mads G. talt Icon_cool der er vist ingen af os andre dødelige der ved ret meget om det Icon_cool

Re: Mit store dilemma - Ulrik Torp - 06-03-2009

jacob jensen Skrev:Jeg er som det er kendt herinde KÆMPE JLC tilhænger Icon_cool

jeg har selv et M.C Memovox jeg har ingen problemer haft med alarmen,syntes selv
det er en fed detalje på uret og så den lyd det laver helt utroligt at man kan lave det
i et mek.ur.

JLC er i min bog det fedeste urmærke mærket er i toppen hvad man end måler på og så faktisk til "gode" priser

Jeg ville vælge JLC frem for PP ni ud af ti gange men jeg er nok heller ikke
helt som de andre Icon_e_biggrin

Tak for de rosende ord om JLC Jacob.

Omkring din Memovox ringer alarmen så også ud så det tilsidst næsten går i stå? Jeg har selvfølgelig haft Grand Réveil'en på armen et par gange, og jeg kan godt lide lyden. Det er bare tydeligt at den til sidst taber kraft og sidst går helt i stå.
Det er selvfølgelig smart man selv kan vælge om den skal ringe eller vibrere, men på VIB syntes jeg det er meget tydelig det bare er en dæmpning af gongen.

dwndler Skrev:Som en som faldt pladask for JLC Master Calendar Icon_e_biggrin i sin tid vil jeg gerne vide (ud fra ren nysgerrighed Icon_cool ) om dette bliver sat til salg, hvis du vil købe et af de andre ure. Du må gerne sende en PB til mig, men som før nævnt er jeg ikke en decideret køber af uret.

Hej dwndler

Jeg er bestemt også glad for mit JLC Master Calendar, om det komme til salg ved jeg ikke. Falder valget på PP er det jo to ure der i mit univers minder meget om hindanden. Så ville det jo nok blive PP der kom på hånden.

Har før jeg fik mit første "rigtig" ur haft Omega Seamaster 300 M Chronometer Americas Cup (25295000) som jeg var rigtig glad for, men da jeg fik mit JLC var det altid den der kom på armen. Jeg fik solgt Omegaen til samme pris som jeg købte den til, men tænker at jeg nok kommer til at savne den til sommer Icon_e_sad
Min JLC passer jo ikke lige frem til en tur på stranden...

Mads Gjødesen Skrev:Det er to meget forskellige ure du har kig på. Her mener jeg fortrinsvis rent fysisk. JLC er 42,5 mm og PP´en 36-37 mm. Så gør op med dig selv hvilken størrelse uret skal have.

Rent værkmæssigt ligger PP over JLC. Ingen tvivl om at finishen er bedst på PP. Dog er JLC´en mere kompliceret med evighedskalender og alarm. Så gør op med dig selv om pengene skal ligge i sublimt håndarbejde og finish eller knap så lækker finish og mere kompliceret.

Der er også forskel i materialet. Hvid guld vs. stål. To forskellige udtryk.

Du har afbilledet to forskellige JLC modeller. Hvilket et af de to er det du er mest lun på? Det er stor forskel på de to modeller. Ovenstående jeg har skrevet rettes mod det først afbillede JLC.

/Mads

Hej Mads

Det er rigtig at PP'en er noget mindre, men da jeg egentlig ikke har noget præference for materiale syntes jeg at PP kommer til at virke større bare fordi den vejer mere. (Giver det nogen mening?)

Egentlig at det jo komplikationerne jeg går efter, men PP's klomplicerede ure ligger jo desværre i en helt anden prisklasse. Dog tiltaler det mig også meget at PP's værker er nogle af, om ikke de bedste. (Håndværksmæssigt udført)

Det er den første JLC jeg har kik på, troede at den anden var udgået.