Hvor mange slags guld?
Det er klart at ure må følge moden....

Hvis moden tilskriver lyse pastelfarver - kolde farvet osv. vil stål, sølv, hvidguld, platin være det foretrukne.

Men hvis det er de varme og kraftige farver, der bliver moderne vil guldure også følge.

Når vi så er inde i en tid hvor luksus ikke kan blive "fin" og dyr nok - vil ure i ædelmetal og med stene også vinde frem.

Det ville ikke undre mig om vi ser en periode hvor - en luksus ting - som et fint ur - skal være lavet af ædelt metal. Jeg tror at det i sidste ende også et spørgsmål on det er "uret som en fantastisk mekanisk teknik dims" kontra "uret som mandens fineste smykke" der bliver afgørende.

Som det er idag - og som det har været de sidste 15 -20 år er det først og fremmest "teknik passionen" der har drevet ur-interessen og samlingen, men det ville ikke undre mig om "teknik folkene" kommer i mindretal og "image/mode tosser" tager over, når det handler om både salget af nye dyre ure og såmænd også de gamle - for alle vil jeg gerne have "noget særligt" - og det er nemmest med et Vintage ur!

Nå vi får se.....

Måske er det bare fordi jeg til enhver tid foretrækker et dressur i guld - jeg kunne næsten fristes til at sige at er rigtigt dressur altid er i ædelmetal - smagen afgør så om det er YG eller WG.... har man råd til et dressur, har man også råd til det rigtige!

Sportsure og tool watches er og bliver efter min mening en misforståelse i ædelmetal... det er stålure!

Det passer faktisk også fint med den tøjstil der knytter sig til de forskellige ure.

Kig på fodtøjet. Har du fint, elegant fodtøj på, er det ædelmetal og dress - er det mere parktisk og robust fodtøj, ja så må det blive et stålur - gerne tool eller sport - til nød et lidt stort ikke for elegant dressur - hvad der nu passer bedst til situation og tøj!

Man må have mindst 4-5 ure, for at være klædt på til de forskellige lejligheder. Icon_razz

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Hvor mange slags guld? - af Kristian Johansen - 11-12-2007, 02:52 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 11-12-2007, 04:46 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 11-12-2007, 08:36 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 11-12-2007, 09:32 PM
[Intet emne] - af Peter - 12-12-2007, 03:09 AM
[Intet emne] - af Kristian Johansen - 12-12-2007, 08:51 AM
[Intet emne] - af Speedy - 12-12-2007, 10:41 AM
På vej frem... - af baun - 12-12-2007, 06:45 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)