18-11-2007, 04:53 PM
De to meget fine mærker er jo relativt ukendte i DK og salget ville nok ikke blive det voldsomme. Jeg mener at man for at blive AD skal aftage feks. min. 20-30 ure årligt. Er forhandleren bange for at brænde inde med dem er det selvfølgelig en dårlig forretning for dem. Så svaret må vel være at div. urmagere ikke tror de kan sælges.
Desuden kan der være visse krav fra lev. om at butikken har et vist niveau. Jeg ved feks. at Breitlings Bentley modeller KUN må sælges hos ADs som enten har Cartier eller Rolex. Dvs. mindre Breitling forhandlere uden disse to mærker faktisk ikke må/kan sælge Bentley modellerne.
Udtalelsen hos Mathisen er ikke så heldig. Lange har muligvis et højere bundniveau end Glashütte, som har valgt også at sælge billigere ure, men at påstå det er dårlig kvalitet er direkte mangel på viden.
Heldigvis er de lette at skaffe syd for grænen og bestemt en køretur værd
/Mads
Desuden kan der være visse krav fra lev. om at butikken har et vist niveau. Jeg ved feks. at Breitlings Bentley modeller KUN må sælges hos ADs som enten har Cartier eller Rolex. Dvs. mindre Breitling forhandlere uden disse to mærker faktisk ikke må/kan sælge Bentley modellerne.
Udtalelsen hos Mathisen er ikke så heldig. Lange har muligvis et højere bundniveau end Glashütte, som har valgt også at sælge billigere ure, men at påstå det er dårlig kvalitet er direkte mangel på viden.
Heldigvis er de lette at skaffe syd for grænen og bestemt en køretur værd
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)