|
Glashütte Original - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Glashütte Original (/showthread.php?tid=67631) Sider:
1
2
|
Glashütte Original - S.nissen_phpbb3_import15764 - 18-11-2007 Hej Har søgt lidt rundt for at se om det har været oppe i en gammel tråd, men har ikke fundet noget , derfor disse spørsmål.... Hvor mange ure producere GO om året...? Har selv den nye 44 mm Glashütte Original Senator Navigator i skabet, som jeg selvsagt er utrolig glad for..., hvor mange bliver der lavet af den model om året ....? Var inde hos Ole Mathiesen hvor jeg snakkede med ekspidienten on GO, hvortil han sagde at de havde haft dem forbi, men ikke valgt at sælge dem i butikken da de fandt deres ure " Af dårlig kvalitet " og et A.langer og son wannabee....!!! Hvorfor er der ingen forhandler af Go eller skal vi sige blancpain i Dk ...? Er de for små og ikke mainstream nok ...? - GTwatch - 18-11-2007 Det er simpelthen, fordi urmagerne ikke kan sælge nok til at være AD. Markedet er for lille, men dog stigende. Vil man have GO er det ned forbi Mutter Poetzsch og så til venstre. Mærkelig kommentar fra OM dog. Uanset hvad personen måtte mene, bør en sælger altid omtale andre mærker med respekt. Spøjst, for da jeg spurgte samme sted for et par år siden, var det desværre pga. det manglende marked. GO er super lækkert! Re: Glashütte Original - LFlex - 18-11-2007 s.nissen Skrev:Var inde hos Ole Mathiesen hvor jeg snakkede med ekspidienten on GO, hvortil han sagde at de havde haft dem forbi, men ikke valgt at sælge dem i butikken da de fandt deres ure " Af dårlig kvalitet " og et A.langer og son wannabee....!!! Måske ville der blive solgt flere luksusure i Danmark hvis de urmagere som burde vide bedre, opførte sig mindre arogante og mere professionelle - Mads Gjødesen - 18-11-2007 De to meget fine mærker er jo relativt ukendte i DK og salget ville nok ikke blive det voldsomme. Jeg mener at man for at blive AD skal aftage feks. min. 20-30 ure årligt. Er forhandleren bange for at brænde inde med dem er det selvfølgelig en dårlig forretning for dem. Så svaret må vel være at div. urmagere ikke tror de kan sælges. Desuden kan der være visse krav fra lev. om at butikken har et vist niveau. Jeg ved feks. at Breitlings Bentley modeller KUN må sælges hos ADs som enten har Cartier eller Rolex. Dvs. mindre Breitling forhandlere uden disse to mærker faktisk ikke må/kan sælge Bentley modellerne. Udtalelsen hos Mathisen er ikke så heldig. Lange har muligvis et højere bundniveau end Glashütte, som har valgt også at sælge billigere ure, men at påstå det er dårlig kvalitet er direkte mangel på viden. Heldigvis er de lette at skaffe syd for grænen og bestemt en køretur værd /Mads - S.nissen_phpbb3_import15764 - 18-11-2007 Det er vel aldrig heldigt at få en potentiel kunde til af føle sig halv dum, fordi man spørger til et mærke som ikke sælges i forretningen. Nok om det ..., skulle der også være nogen ser kender til GO årlige produktion .... og evt. 100-09-07-04-04...!? - Haulund - 19-11-2007 Nu har jeg set betegnelsen AD så mange gange, hvad står det egentlig for? - RunesS_phpbb3_import15750 - 19-11-2007 authorized dealer - Larsb - 21-11-2007 Jeg var inde hos OM forleden, for at kigge på et par Lange 1. Jeg havde mit GO på, og fik samme kommentar: et ur af ringe kvalitet. Jeg forklarede ham lidt om uret og GO's historie. Han kigge lidt på det. GO har en rimelig pæn finish, så der var jo ikke så meget at komme efter der. De udvikler også selv deres værker. Forskellen ligger, som tidligere nævnt, at GO lave "billige" ure i stål, hvorimod de Lange, vi sad med, var platin. Det var grænsene til at være pinligt. I højeste grad ikke særligt høfligt øjeblikkeligt at nedgøre det ur, kunden har på. Når jeg skla have mit Lange, vil jeg nok overveje en ekstra gang, om det skal købes hos OM. Med venlig hilsen - hannover_dk - 21-11-2007 LarsB Skrev:Jeg var inde hos OM forleden, for at kigge på et par Lange 1. Jeg havde mit GO på, og fik samme kommentar: et ur af ringe kvalitet. Jeg forklarede ham lidt om uret og GO's historie. Det var grænsene til at være pinligt. I højeste grad ikke særligt høfligt øjeblikkeligt at nedgøre det ur, kunden har på. Når jeg skla have mit Lange, vil jeg nok overveje en ekstra gang, om det skal købes hos OM.Glashütte har jo i sin lange tid som DDR producent haft deres mange Spezimatic eller hvordan det nu staves, som vel med alt jeg ved var såkaldt standard kvalitet. Ingen quick skift i dato rent teknisk og ellers so so kvalitet - og også ure som går i hobetal til max et par tusinde på Ebay. MEN GO idag er jo noget andet - og selv om det ikke er Lange er det da helt tåbeligt at kalde et nyere GO for tvivlsom kvalitet. Hvad p.... bilder han sig ind - jeg ville - hvis jeg kunne - og det kan du jo - købe Lange hos en person med lidt mere indsigt og følelse GO laver rigtigt lækre ure synes jeg (det gør Lange så naturligvis også Det med kvalitet skal måske også ses lidt forsigtigt på. Selvfølgeligt er Patek langt bedre end Eterna - men hvis nu det er kvalitet i forhold til antal timer det viser rigtig tid delt med prisen, så holder den jo ingen steder. Elsk gerne den eksklusive kvalitet, jeg gør det selv når jeg synes jeg har råd - men bagatelliser ikke den strålende kvalitet som faktisk findes i en del af de billigere mærker - Mads Gjødesen - 21-11-2007 Langes fortid er bestemt heller ikke lutter lagkage med high-end ure fra først til sidst. Det er da det tåbeligste argument jeg længe har hørt at nedgøre GO på den måde. Det holder jo ikke. Desuden vil jeg mene at GO bundniveau i dag er langt over standarden på mange af deres andre mærker i butikken så som Oris og Bell & Ross. Så uanset hvordan jeg vender og drejer den falder hans kommentar uheldigt ud. Jeg kan kun opfordre ALLE kbh. ur-interesserede til at besøge butikken og efterspørge GO. Det kunne da være muntert at de fik 30-40 efterspørgsler op til jul. Mon ikke de så ville overveje om GO måske var værd at have i vinduet Anyway kunne jeg ikke drømme om at købe et sprit nyt GO hos Mathisen så om de er forhandlere eller ej er for mig personligt et fedt. Skulle jeg have GO ville jeg tage til Hamburg. Her er udbuddet langt større og betjeningen i særklasse. /Mads |