12-08-2007, 06:06 PM
Morten B. Skrev:Ville lige knytte en kommentar til ovennævnte.
Pudsigt nok har jeg haft begge ure, og var som sådan godt tilfreds.. Navitimeren er lidt mere "sprælsk", men virker ikke nær så gedigen og veludført som Portuguese. Portuguese er et super lækkert ur, men måske også en lille smule støvet..
Jeg oplevede i øvrigt også, at Navitimerens rotor gav bevægelse i hånden.
Jeg ville vælge IWC'en, da det kvalitetsmæssigt virker mere rigtigt på armen.. Smag og behag..
Begge ure er gode som ur nr. 2, men er det dit første "rigtige" ur, ville jeg vælge en mere hårdfør sag. Jeg skiftede Navitimeren ud med et Sea-Dweller, og IWC'en med et Explorer ll. Og de bliver aldrig skiftet ud...
At kalde en Portuguese for støvet og Navtimeren for sprælsk.... og sige at de begge kan være gode som ur nr 2.......
Så står jeg helt af. Jeg må også spørge hvad det er man skal foretage sig som gør at disse ure ikke er robuste nok. Arbejde med vibrator - eller?
Det er ikke for at være underlig jeg spørger - jeg forstår det blot overhovedet ikke.
Ikke et ondt ord om Rolex, men det bytte ville jeg aldrig drømme om at gøre. Jeg ville gerne eje alle 4 ure, men det er en anden snak.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)