08-08-2007, 02:34 PM
Jo det skulle da nok være muligt at lave det nr. du har i tankerne. Det er bare ikke lige så smal en sag at lave sit eget ur. Alle stumper skal jo findes og tilpasses. Der skal laves skive, visere, krone osv. Desuden er værkerne ofte fra 1900-30´erne og meget skrøbelige og gl. Så værket skal ofte restaureres og det er kun PP der kan det. Tror ikke nogen urmager i DK tør pille i et PP repeater med små 100 år på bagen.
Jeg mener et flot velfungerende PP minute repeater lommeur fra 1900-1920 koster ca. 10-15.000 euro. Tjek selv priserne. Men det ville sgu være lidt synd at slagte sådan et flot gl. ur efter min mening. Desuden får du et ur med en diameter på mindst 47-50 mm og en højde på 15-20 mm. Præcis som det på ebay.
Jeg tør ikke kommentere værket i uret på ebay for billederne er for dårlige.
/Mads
Jeg mener et flot velfungerende PP minute repeater lommeur fra 1900-1920 koster ca. 10-15.000 euro. Tjek selv priserne. Men det ville sgu være lidt synd at slagte sådan et flot gl. ur efter min mening. Desuden får du et ur med en diameter på mindst 47-50 mm og en højde på 15-20 mm. Præcis som det på ebay.
Jeg tør ikke kommentere værket i uret på ebay for billederne er for dårlige.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)