Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
willy Skrev:KlausM Skrev:willy Skrev:If you are talking value for money and the work put into making the watch.Then no doubt Vintage watches are the best buy.I can have my opinions about many modern watches and if i will pay what a brand are asking for the watch.The dealer network and marketing costs put a big premium on many well known brands.That is why in my opinion you should never buy a new watch.The watch world and watch bloggs are full of marketing bullshit that in reality has got nothing to do with value for money.It is up to you to buy what you like and makes you happy.But in my humble opinion not many watches are value for money. Willy
Nu er vintage watches et vidt begreb
Ser man eksempelvis på vintage Rolex er der næppe tale om value for money.
Mvh
Klaus
Quite the opposite Klaus Rolex vintage Oysters are great value for money.And red subs old explorers etc etc will just continue to go up in value.You cannot lose a lot of money on a Rolex unless it is a bling gold model. Willy
Yes but not due to the quality of the watch and work put into making the watch which you are talking about
BR
Klaus
•
Svar: 886
Tråde: 46
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Sådan som jeg ser det er der to parallelle problemstillinger i denne diskussion;
En diskussion som vi har dyrket før er om håndværket og kvaliteten i urene virkelig svarer til de høje priser.
En anden diskussion er urene som 'investeringsobjekter' der stiger og falder i pris på lige fod med eksempelvis kunst eller aktier.
Det er svært at tale om prisen på uret uden også at tage elementer som værditab og værdifasthed med i betragtning, for godtnok kan salgsprisen være høj, men hvis uret straks stiger i pris, kan det vise sig at være en ganske fornuftig investering og så kan guld vel ikke købes for dyrt?
De billige ure køber man vel med hjertet, men de dyre ure køber jeg i hvertilfælde med hjerte OG hjerne. Jeg skal minimum kunne sælge uret til samme pris som jeg købte det eller køber jeg det ikke.
Måske er der en bobbel som springer og priserne på ure rasler ned, vi så det en smule med Rolex for nogle år siden, så vidt jeg ved?
Heldigvis er der firmaer som eksempelvis Steinhart som leverer ganske fine ure med standard værker på højde med de billigste Panerai, men til en helt anden pris.Man får ikke navnet, men et ellers udmærket ur.
Man kan købe vintage ure fra såvel Omega, IWC og flere andre til ganske fornuftige priser, dem ville jeg gå efter hvis midlerne ikke var til Panerai og de dyre modeller. Nogle af de billige vintage modeller stiger sågar også i pris.
Mvh
Michael
•
Svar: 4,070
Tråde: 280
Modtaget Likes: 85 i 61 svar
Givet Likes: 298