03-02-2011, 05:12 AM
SAT Diving er termen som beskriver en bestemt og for dykkeren mere sikker form for dykning. Der er tale om at dykkeren har opnået det maksimale mætnings niveau i muskler og væv ifht til dybden. Dykkeren bliver på dybden i længere tid vha dykkermodulet( dykkerklokken), som har samme tryk som den dybde dykkeren arbejder på. Dykkeren, som har det maksimale mætnings niveau, behøver således ikke at foretage dekompression, sikkerheds stop osv efter hvert dyk(hvilket gør arbejdet meget mere sikkert, mindre tidskrævende(læs: dyrt)) Man opholder sig i dykkermodulet, som pga af sit tilsvarende tryk beskytter dykkeren der efter hvile osv, osv kan arbejde igen.
Hvad betegnelserne på div ure betyder skal jeg ikke gøre mig klog på, men indtil andre beretter andet har jeg ikke hørt om ISO 6524 ure som ikke kan tåle denne form for dykning.
De fleste dykkere (der som mig) medbringer mekanisk ur på SAT dykninger bruger Rolex Submariner, SD og DSSD. Dette er såkaldt Old School, da alle idag bruger div dykkercomputere, monitorer og andet nymodens stads.
Hvad betegnelserne på div ure betyder skal jeg ikke gøre mig klog på, men indtil andre beretter andet har jeg ikke hørt om ISO 6524 ure som ikke kan tåle denne form for dykning.
De fleste dykkere (der som mig) medbringer mekanisk ur på SAT dykninger bruger Rolex Submariner, SD og DSSD. Dette er såkaldt Old School, da alle idag bruger div dykkercomputere, monitorer og andet nymodens stads.
/SK

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)