makita Skrev:Det er vel ikke utænkeligt at man finder en offroader, sportsvogn og stationcar med samme prislap. Hvilken bil er mest value for money?? ja det giver jo ingen mening at sammenligne dem, for hvilke sammenligningskriterier skal man så udstikke? Så at sammenligne to vidt forskellige produkter i samme prisklasse giver jo ikke mere mening end at sammenligne to ens produkter i vidt forskellige prisklasser.
Så du mener ikke at man skal sammenligne en Rolex sub med en Omega BA - til samme pris?
Det mener jeg godt man kan - og for nogen vil Rolex vinde : Image, prestige, design
For andre vil Omegaen vinde: Samme kvalitet i forarbejdning et super Chronografværk og et lækkert design til samme penge - den snupper jeg.
Value for money - forstået på den måde bliver til Value for me.
Men grundlæggende tror jeg begrebet "Value for money" mere sigter mod - at penge i sig selv ikke er noget værd - det er det man kan få for pengene der er noget værd (Valueable) - og nogen mener, man får mest for pengene ved det ene køb andre mener noget andet.
De "modemærker" nogen herinde somme tider gør lidt grin med - giver måske i andre kredse meget "Value for money"
..... skal begrebet virkelig give mening... skal der objektive kriterier til - og dem bliver vi vist aldrig enige om herinde.
Hvis nogen spørger mig: Hvilket nyt ur skal jeg købe med mekanisk værk, hvor jeg får mest ur (underforstået ikke prestige, historie og følelser) for pengene svarer jeg ofte Certina, men hvis du nu alligevel også gerne vil have noget som andre anerkender som lækkert luksus så køb et Omega - og skal du ud på de bonede gulve og være
sikker på at andre kan se at du har købt et luksus kvalitetsur, så køb Rolex.
vh Baun