01-08-2009, 12:39 PM
Hej Forum
Går med overvejelser om at bygge mit eget ur, delene har jeg tænkt mig at købe færdige fra Ofrei eller lignende. Kassen skal være i SS eller 316L str. + 38mm (Tonneau ?) med et godt grundværk fra ETA eller Valjoux. Skiven enkel med tydelige tal, Tudor visere, og lume, Glasset skal være ridsefrit ligeledes på bagsiden, kronen "pumpkin" screw down, stål eller guld. Urmageren skal med ind over iforb. med vejledning så delene passer sammen samt montage. Lænke eller rem 22mm kommer på til sidst, så det hele kommer til passe sammen i design/stil.
Er mest til vintage automatik og store dykkere har bla.
Tissot seastar super T12 SS og G/S (1972)
Tissot Seastar T12 G (1974)
Certina DS 288 (1975)
Certina DS 60erne ?
Omega seamaster Chronometer 300HZ " the pile"
Citizen Promaster G/S automatik
Og en Junghans Megaquartz, som alle urene bliver stillet efter...
MEN MEN MEN hvad er så prisen på grisen?????
Er der nogen her i forummet der har prøvet noget lignende eller har erfaring med ovenstående, ved der er et par urmagerere herinde, det er måske bedre(billigere?) at købe et nyt ur....
Forslag og konstruktiv kritik modtages med smil ;0)
-Dr. Frankenstein
Går med overvejelser om at bygge mit eget ur, delene har jeg tænkt mig at købe færdige fra Ofrei eller lignende. Kassen skal være i SS eller 316L str. + 38mm (Tonneau ?) med et godt grundværk fra ETA eller Valjoux. Skiven enkel med tydelige tal, Tudor visere, og lume, Glasset skal være ridsefrit ligeledes på bagsiden, kronen "pumpkin" screw down, stål eller guld. Urmageren skal med ind over iforb. med vejledning så delene passer sammen samt montage. Lænke eller rem 22mm kommer på til sidst, så det hele kommer til passe sammen i design/stil.
Er mest til vintage automatik og store dykkere har bla.
Tissot seastar super T12 SS og G/S (1972)
Tissot Seastar T12 G (1974)
Certina DS 288 (1975)
Certina DS 60erne ?
Omega seamaster Chronometer 300HZ " the pile"
Citizen Promaster G/S automatik
Og en Junghans Megaquartz, som alle urene bliver stillet efter...
MEN MEN MEN hvad er så prisen på grisen?????
Er der nogen her i forummet der har prøvet noget lignende eller har erfaring med ovenstående, ved der er et par urmagerere herinde, det er måske bedre(billigere?) at købe et nyt ur....
Forslag og konstruktiv kritik modtages med smil ;0)
-Dr. Frankenstein

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)