DSfirst´s nye klokker - Nu med den fedeste U-BÅD!
Sociologen Skrev:
DSfirst Skrev:Hvordan går værket iøvrigt på Orisen. Er det right on spot +/-
Jeg fik mit Oris justeret hos Krognos på Frederiksberg, og efter denne kærlige/kyndige behandling, afveg den kun knap 1 sek pr. døgn, hvilket må siges, at være særdeles tilfredsstillende.

Mht. urets vægt, så ser jeg det overhovedet ikke som noget problem - det samme gør sig (som nævnt tidligere) gældende for størrelsen.
Hvorfor fik du det justeret ?. Var der en fejl eller afveg det for meget Icon_e_sad

Det var jo nyt
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One

Svar
DSfirst Skrev:Hvorfor fik du det justeret ?. Var der en fejl eller afveg det for meget Icon_e_sad

Det var jo nyt
Fordi det afveg for meget. Ca. 30 sek. pr. døgn. Det skal påpeges, at jeg (endnu) ikke har en winder, og at der var forskel på afvigelsen afhængig af, hvor mange timer jeg bar uret, og om det lå på ryggen eller siden om natten.
Svar
Sociologen Skrev:
DSfirst Skrev:Hvorfor fik du det justeret ?. Var der en fejl eller afveg det for meget Icon_e_sad

Det var jo nyt
Fordi det afveg for meget. Ca. 30 sek. pr. døgn. Det skal påpeges, at jeg (endnu) ikke har en winder, og at der var forskel på afvigelsen afhængig af, hvor mange timer jeg bar uret, og om det lå på ryggen eller siden om natten.

30. sek pr. døgn er for meget må man sige Icon_e_confusedDet må have været en fabrikationsfejl, Var det ikke på garanti ?

Mit 2254 afviger 2-3 sek pr døgn. Det ligger på ryggen
Steinhart Ocean One

Svar
Jo, det er da garanti, men jeg formodede, at der uret blot skulle justeres. Da jeg hentede uret hos Krognos, gav han også udtryk for, at det var blevet justeret - ikke noget om fabrikationsfejl eller andet...

Jeg mener, at tolerance-grænsen går ved 30 sek. på et Oris TT1 med et "ETA 2836-2"-værk
Svar
Det skulle vist kun være et just. spørgsmål,så kører den som den skal igen Icon_cool

Jeg har selv en winder til mine 2 aut. ure så er uret i gang når man skal bruge det,men det
skal altid lige justeres et par minutter min.

Det ser jeg ikke som noget problem men det betyder dog at jeg ikke aner hvor meget mine ure taber eller vinder det interesser mig heller ikke at vide det.

Sådan er vi heldigvis så forskellige måske hvis jeg gik med mine ure i flere dage ad gangen
at jeg ville gå op i det.

Det er jo også et spørgsmål om man er til windere selv syntes jeg det er smart,og den jeg har
viser også urene på en flot måde et stort plus i min bog Icon_cool
Svar
Er du kommet nærmer på om du er ON eller OFF på et ORIS igen DSfirst Icon_cool
Svar
jacob jensen Skrev:Er du kommet nærmer på om du er ON eller OFF på et ORIS igen DSfirst Icon_cool

He, He Jacob. Har ikke haft tid til at være inde og prøve klokken endnu. Spen er heller ikke udbetalt endnu til mig Icon_e_wink . Men overvejer nu stadig hvilken klokke det skal være. En PO er også i mine overvejelser som brugt Icon_rolleyes og måske en bærbar PC. Det er svært at vælge Icon_cool
Steinhart Ocean One

Svar
Ja de valg tager også et fravalg med sig desvære Icon_cool
Svar
Tror jeg har kredset mig ind på et PO. Damn det er et lækkert ur

Har nu prøvet Oris på armen. Er ikke helt til de Orange visere og synes måske det er en anelse for klodset til mit håndled.

En PO må blive den næste, dog som brugt Icon_cool
Steinhart Ocean One

Svar
Ikke et valg jeg ville tage for sure men helt sikkert et ur i god kvalitet Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)