DSfirst´s nye klokker - Nu med den fedeste U-BÅD!
Hej derude

Påtænker mig et Automatic mere. Kigger på et Oris small second hand, men er i tvivl om størrelsen. Er det for tungt, stort eller ? 47 mm er en klods Icon_e_biggrin
Så det i vinduet hos knud pedersen Århus. Er nu mest tilhænger af store ure. Skal siges at jeg tidligere havde TT1 modellen i titanium (1000m)

Erfaringer søges om dette ur
İmage

hvor kan det iøvrigt købes billigst muligt? gerne i udlandet

Eller andre ur forslag til 10500,-

På forhånd tak
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One

Svar
Det er et fedt ur synes jeg. Af en eller anden grund synes jeg bare at dem der køber dem hurtigt sælger dem igen ?? De må på banen med årsagen.

Jeg selv ville gerne have et sort Planet Ocean. De er prismæssigt ikke så langt mere fra dine 10.000 kr

Mvh Bjarne
Svar
Mester Skrev:Det er et fedt ur synes jeg. Af en eller anden grund synes jeg bare at dem der køber dem hurtigt sælger dem igen ?? De må på banen med årsagen.

Jeg selv ville gerne have et sort Planet Ocean. De er prismæssigt ikke så langt mere fra dine 10.000 kr

Mvh Bjarne

Hej Bjarne

Også noget jeg har lagt mærke til. Hvorfor bliver de solgt så hurtigt. Tukjær har haft det også. Hvad siger han ?. Bliver man træt af det i længden eller ..... Nu afhænger det jo selvfølgelig af personlig smag, men alligevel er det bemærkelsværdigt at nogen sælger dem så hurtigt. Precisontime England sælger det for 905 pund. Ca 7500 dkr. Hos Knud pedersen står det til 11400,-
Steinhart Ocean One

Svar
DSfirst Skrev:
Mester Skrev:Det er et fedt ur synes jeg. Af en eller anden grund synes jeg bare at dem der køber dem hurtigt sælger dem igen ?? De må på banen med årsagen.

Mvh Bjarne

Hej Bjarne

Også noget jeg har lagt mærke til. Hvorfor bliver de solgt så hurtigt ?. Tukjær har haft det også. Hvad siger han ?. Bliver man træt af det i længden eller ..... Nu afhænger det jo selvfølgelig af personlig smag, men alligevel er det bemærkelsværdigt at nogen sælger dem så hurtigt. Precisontime England sælger det for 905 pund. Ca 7500 dkr (er det ikke en meget god pris). Hos Knud pedersen står det til 11400,-

synes måske nok at den lænke er lige bling, bling - er gummiremmen behagelig ?
Steinhart Ocean One

Svar
Jeg har et 47mm ORIS købt i 07 og jeg har det stadigvæk,jeg har længe og mener stadigvæk
at det er et af de flotteste divere ur der er på marked til prisen.

For mig er ORIS divere KLART federe end f.eks POerne hvorfor folk herinde sælger dem hurtig
igen aner jeg ikke,måske de vil have noget med en finere motor måske de er bange for værditabet Icon_question Icon_question

For mig har de 47mm aldrig været et problem det er et dejligt ur,men vil man have et ur der glider let op under skjorten så er det ikke sagen.

Uret har karakter man kan se det er ORIS der komme Icon_cool
det har helt klart et mere rå tool udtryk end POerne så jeg syntes du skal gå efter det Icon_e_biggrin

Glæder mig til at høre om hvad du ender ud i.
Svar
jacob jensen Skrev:Jeg har et 47mm ORIS købt i 07 og jeg har det stadigvæk,jeg har længe og mener stadigvæk
at det er et af de flotteste divere ur der er på marked til prisen.

For mig er ORIS divere KLART federe end f.eks POerne hvorfor folk herinde sælger dem hurtig
igen aner jeg ikke,måske de vil have noget med en finere motor måske de er bange for værditabet Icon_question Icon_question

For mig har de 47mm aldrig været et problem det er et dejligt ur,men vil man have et ur der glider let op under skjorten så er det ikke sagen.

Uret har karakter man kan se det er ORIS der komme Icon_cool
det har helt klart et mere rå tool udtryk end POerne så jeg syntes du skal gå efter det Icon_e_biggrin

Glæder mig til at høre om hvad du ender ud i.

Hej Jacob

Ved du er Oris fan Icon_cool . Er også tilhænger af Oris, må jeg indrømme. De udstråler et eller andet wauuuw effekt Icon_e_wink

Hvad siger du til dette ur med gummirem ? er det fedest efter din mening eller...... Synes at der for meget bling effekt i den stållænke. Men er gummiremmen behagelig ?. Synes ellers at den er lækkert lavet
Steinhart Ocean One

Svar
Ja den er klart pænere med den matte lænke (men den sidder jo på min arm nu Icon_e_smile ) Har faktisk ikke brugt remmen. Synes den er lidt for klejn til den kraftige kasse.

Mvh Bjarne
Svar
Jeg er super glad for, at jeg har købt et 47mm ur - jeg bærer det ofte og altid med glæde, da det - i mine øjne - passer mig perfekt Icon_e_smile

Tror stadig, at du kan spare en pæn sjat penge ved at købe uret i UK - f.eks. hos precisiontime eller hos chronomaster.

Det viste Oris har også altid tiltalt mig - også da jeg så og prøvede de IRL hos Peter. Lækkert design og god wrist presence.

47x53x13mm på 21cm håndled:

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Ingen tvivl om at jeg er ORIS fan Icon_e_biggrin
den diver du viser her syntes jeg er den fedeste i deres program idag sammen med deres
49mm regulator.(et af de 2 jeg ville købe i dag hvis der stod ORIS på menuen Icon_e_biggrin )

Jeg har selv lænke på mit med blank led i midten samt en sprit gummirem, jeg har aldrig haft
den på men kvaliteten af den fejler ikke noget og den klæder også uret,personlig er jeg
bare mest til lænker,og blinget genere ikke mig.(men også et KLART GO med gummirem Icon_cool )

Der er måske lidt meget bling i lænken på modelen(har ikke set den IRL) men det kan man jo gøre noget ved,selv ville jeg dog beholde den som den er og ville ingen problemer have med at gå med den,uret har samme skive layout som mit,men gult lys som jeg syntes virker rigtig FEDT (mit har grønt)

Håber du bestemmer dig for et ORIS og beholder det denne gang Icon_e_wink Icon_cool
Svar
Jeg har haft en Oris TT1 diver af stål, som jeg netop har solgt. Et fantastisk ur. Salget skyldes bestemt ikke, at jeg blev træt af uret. På ingen vis.
Fra jeg begyndte at kigge på ure, har jeg haft ’øje på’ Planet Ocean, og mit Oris blev solgt for at kunne realisere dette køb. Altså ene og alene af økonomiske hensyn.

Størrelsen var perfekt til mig med mine ca. 17,5 cm håndled. Uret føles mindre, end de 47 mm.

İmage

Hvad angår kvaliteten og 'følelsen', så blev jeg positivt overrasket, da jeg fik TT1’eren i hånden for første gang (det samme gjorde ham, jeg solgte uret til - som allerede var indehaver af 15 ure i en 'højere' prisklasse). Lænken er utrolig lækker, og så godt som umulig at købe efterfølgende, så du skal uden tvivl købe uret med lænke. Gummiremmen kan altid købes på et senere tidspunkt, hvis du ønsker det.
Og med prisen hos PrecisionTime – hvor uret er billigst – skulle det muligt at ’få alle pengene hjem igen’, såfremt uret ikke lever op til dine forventninger – eller finansiering til en anden ’investering’ ønskes.

244 g stål: Icon_mrgreen
İmage

Uret er altså hverken ”for tungt, stort” eller en ”klods” IMO.

Og lidt ’guf for øjenene’:

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)