Få "Pusset" uret lidt op, hvordan??
jacob jensen Skrev:Jeg ville aldrig bruge andet end sæbe og varmt vand,skulle der så evt hentes lidt
af den tabte glans tilbage ville jeg tage det til en urmager det andet lugter lidt af
køkken metoder for mig,der ville jeg være for øm over for uret.

Har lige fået orginal pudseklud til mit Jaeger idag så det må nok heller snart få
et lille shine-up Icon_e_biggrin
Jeg ville heller ikke pudse på en ny Jaeger - men bestemt på billigere vintage sager - og lænker bestemt også. Ofte hellere for lidt end for meget
Denne speedmaster havde helt mat lænke men skal ha blanke yderkanter på leddene. Den fik en tur, og perfekt bliver den ikke, men nu ser man klart at den har blanke kanter og børstet midte (håber jeg)
İmage
İmage
(Selve uret fik en lettere gang, for at holde dets blanke "knæk-kanter" blanke og resten børstet, men det er langt vanskeligere.
Du har da ret i alle fald, pas på - og hold maskiner og alt den slags langt borte fra fine Jaerger/Rolex osv, men ellers, jo man kan godt "hjælpe" en del ure.
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Det kan sku godt være jeg skal holde mig fra det, vil også være synd hvis jeg fik ødelagt det. Det er som sagt ikke meget, men jeg har et Explorer ll som jeg lige sammenlignet med, og det står bare lidt flotter. Kan være jeg skal prøve og gi det en tur med vand og børste, og se om det hjælper.

hannover_dk du vil ikke anbefalde noget meget bildt pussemiddel?
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Micki Jensen Skrev:Det kan sku godt være jeg skal holde mig fra det, vil også være synd hvis jeg fik ødelagt det. Det er som sagt ikke meget, men jeg har et Explorer ll som jeg lige sammenlignet med, og det står bare lidt flotter. Kan være jeg skal prøve og gi det en tur med vand og børste, og se om det hjælper.

hannover_dk du vil ikke anbefalde noget meget bildt pussemiddel?
Jo jeg bruger forskellige blide stål pudsemidler (kan ikke huske navn) men jeg ville nok bruge helt blød klud i hånden og let pudsemiddel på en Explorer II - og igen puds kun helt parallelt med fladerne - ikke over kanter. Selv et Rolex kan tåle at blive håndpudset ganske lidt - men Rolex folk er meget omhyggelige med skarpe kanter - så take care
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Micki Jensen Skrev:Okay, og det er ikke for hårdt ved uret efter din mening?

Jo ved uret ville det ikke være smart...... Derfor bruger jeg det kun på børstede lænker.....
Svar
Sandflex, som er en slags gummi sandpapir, er en anden mulighed. De fåes i 3 forskellige varianter. Grov, medium og fin. Det er sidstnævnte (som er den gule) du skal have fat i. Jeg har bl.a. brugt Sandflex til og polerer dette spænde.

İmage

İmage

Bruger det også til lænker, hvor det ligeledes efterlader en rigtig fin overflade. Sandflex kan købes på nettet, bl.a. på ebay.

İmage
Svar
Mange tak for alle de svar.

Jeg er blevet lidt små bange for jeg kommer til at gøre noget jeg ikke skal, så skiller der ad i dag, og vasker det rigtig godt. Så kan det være vi evt kan få en snak om det i Herning på lørdag Icon_smil
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Lænken kan du roligt give en tur med grydesvampen. Det har jeg tit gjort og det gør ingen skade. Det tager de små overfladiske skrammer men ikke dype ridser. Selve uret kan du få poleret hos Peter Halse (mener du bor på de kanter?). Han kan lige tage det værste på siderne uden at fjerne alverden.

Jeg vil ikke anbefale dig at polere på kassen selv.

/Mads
Svar
Citat:Jeg ville aldrig bruge andet end sæbe og varmt vand,skulle der så evt hentes lidt
af den tabte glans tilbage ville jeg tage det til en urmager det andet lugter lidt af
køkken metoder for mig,der ville jeg være for øm over for uret.

Har lige fået orginal pudseklud til mit Jaeger idag så det må nok heller snart få
et lille shine-up

Er du også blevet medlem af JLC Le-Club?

Hvad syntes du var flottes pudseklus eller indpakningen?
Jeg ved ikke hvad jeg havde regnet med, men da jeg så pakken var det nok lidt mere end den meget lille klud det pakke meget flot ind.

For det er vel ikke det der kendetegner JLC!!! Tingene skal efter min menig passe sammen. Icon_e_biggrin

Ulrik
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Lænken kan du roligt give en tur med grydesvampen. Det har jeg tit gjort og det gør ingen skade. Det tager de små overfladiske skrammer men ikke dype ridser. Selve uret kan du få poleret hos Peter Halse (mener du bor på de kanter?). Han kan lige tage det værste på siderne uden at fjerne alverden.

Jeg vil ikke anbefale dig at polere på kassen selv.

/Mads

Jeg bruge rådet længer oppe med vand, sæbe og en blød børste. Det gjorde faktisk rigtig meget ved uret.
Det er nok som du skriver en dum ide at begynde selv, så kan da lige prøve og høre Peter på lørdag, hvad han siger til det.
Bor i Århus, så der er jo ikke langt til Horsens:-)

Igen tak for alle de gode råd, så jeg ikke fik gjordt hærværk på uret Icon_redface
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Jeg bruger en Cape Cod klud. Det virker bare.

http://www.capecodpolish.ca/merchant.iht...=49&step=4
İmageİmageİmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)