Få "Pusset" uret lidt op, hvordan??
Jeg har lige fået udvidet samlingen med et Sea Dweller i dag. Den er i fin stand, men jeg kunne godt tænke mig og få "pusset" det lidt op. Det skal på ingen måde polers op ved urmager, så meget er der slet ikke.

Jeg syndes at have set et ur med en grønsvamp her inde, dur det til det der er børstet på uret?

Kan man købe noget mildt polere middel, til det blanke på uret uden det tager skade?

Venlig hilsen Micki
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Køb en glasfibre pen..... Den kan bruges hvis man er lidt forsigtig.....
Svar
Hvad er det lige og hvor finder jeg den?

Kan det ikke passe jeg så på et af dine billeder, du pusset uret op med en grønsvamp?
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Jeg ville helt klart holde mig fra grydesvampe o.lign - men det er jo bare mig.

Der er mange andre - og langt mere skånsomme - midler for hånden: En god vask og rengøring med en god (ikke for hård) børste under vand gør underværker. Tør dernæst af med en god blød klud. Puds let op med et meget fint polermiddel på vatpind. Vask og rens herefter med børste igen. Frem med stålrens, og påfør med vatpind i cirkulære bevægelser. Puds efter med en god blød klud. Gentag denne sidste del i nogen tid - også efter nogle dage med brug. Stålmidlet går ind og lukker små revner/ridser, og renser samtidig skånsomt. Du får aldrig et helt nyt ur, men du kan få både glød og look frem - som det nu bedst kan lade sig gøre, når det nu er et brugt ur Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Jeg ville helt klart holde mig fra grydesvampe o.lign - men det er jo bare mig.

Der er mange andre - og langt mere skånsomme - midler for hånden: En god vask og rengøring med en god (ikke for hård) børste under vand gør udnerværker. Tør dernæst af med en god blød klud. Puds let op med et meget fint polermiddel på vatpind. Vask og rens herefter med børste igen. Frem med stålrens, og påfør med vatpind i cirkulære bevægelser. Puds efter med en god blød klud. Gentag denne sidste del i nogen tid - også efter nogle dage med brug. Stålmidlet går ind og lukker små revner/ridser, og renser samtidig skånsomt. Du får aldrig et helt nyt ur, men du kan få både glød og look frem - som det nu bedst kan lade sig gøre, når det nu er et brugt ur Icon_e_smile

Det lyder som et super råd, det er nok for hårdt ved uret med den grønnesvamp Icon_e_surprised

Med det stålrens, vil du både bruge det hvor uret er poleret og børstet?
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Lige en ting mere, hvad hedder det poleremiddel du bruger?
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Micki Jensen Skrev:Hvad er det lige og hvor finder jeg den?

Kan det ikke passe jeg så på et af dine billeder, du pusset uret op med en grønsvamp?

Kun lænker.......
Svar
Okay, og det er ikke for hårdt ved uret efter din mening?
Mvh. Micki - DREAMWATCH
Svar
Det er altid svært som amatør at pudse op på ure som har polerede og ikke polerede sider om mod hinanden.

Du må starte med stålpudsemiddel i hånden eller med en langsom lille ren lammeuldssag (langhåret så den kun kan blanke og ikke slibe sider af) på dremmel laveste hastighed (mange er bange for dremmel men forsigtigt så går det.

Du skal gøre hvad du kan for at undgå at slibe på "skarpe kanter" på uret, så du får dem rundet.

På samme måde kan du behandle det børstede, som jo så bliver lidt blankt - men "fri" for ridser, men det er ingen sag bagefter at få noget der er blankt til at igen stå børstet. Man kan få små svampe til det eller fiber penne - f.eks på http://www.bostonwatchexchange.com (satin refinishing pad og pen) som gør det let at få blankt til at stå børstet
Glem alt om grøn svamp på selve uret i alle fald
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg ville aldrig bruge andet end sæbe og varmt vand,skulle der så evt hentes lidt
af den tabte glans tilbage ville jeg tage det til en urmager det andet lugter lidt af
køkken metoder for mig,der ville jeg være for øm over for uret.

Har lige fået orginal pudseklud til mit Jaeger idag så det må nok heller snart få
et lille shine-up Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)