Svar: 54
Tråde: 17
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg synes at det er meget interessant at Zeniths Defy serie, eller andre af Zeniths "dykker" ure ikke optræder (Rainbow Diver eksempelvis).
Det får mig til at tænke på om man ikke rigtigt anser Zeniths ure for at være divere, selvom de da ellers godt kan trække et par hundrede meter under havets overflade.
Rolf
•
Svar: 90
Tråde: 16
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Faldt over dette ur.
MTM Black Seal, det er godt nok quartz men alligevel.. Et væskefyldt ur.. Lidt cool eller??? Det er sådan set ret kompromis løst...
Specs.:
Silicon filled, compression-proof case.
Waterproof (not water-resistant) to 12,000 meters, 39,370 feet, 6,600 fathoms, 7.5 miles, or 2.5 leagues!
Solid stainless steel 44 mm case (49 mm with the crown) with black ION/PVD plating.
Solid stainless steel bracelet, also with black ION/PVD plating. There's no dive extension on the bracelet to allow it to fit over a wetsuit, but that's what the included interchangeable Velcro strap is for.
Double locking clasp. The MTM Black Seal uses both a fliplock and push-button locking mechanism for a rock-solid steel clasp.
Swiss-made Ronda quartz 715 movement with date (specially calibrated to compensate for fluid resistance).
Carbon fibre dial.
Thick anti-reflective sapphire crystal.
Unidirectional ratcheting timing bezel.
Screwdown crown and caseback.
Tritium gas filled tubes on hour indices and hour and minute hands (more on this below).
10 year lithium battery.
Læs evt mere her.: [url]"http://www.specialopswatch.com/cart/products.cgi?detail=33">http://www.specialopswatch.com/cart/pro ... ?detail=33[/url]
Hilsen Henrik
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Larzovic Skrev:....Jeg leder vel i virkeligheden efter hvad I mener er de mest klassiske dykkerure, som har sig tilknyttet en speciel historie eller har bidraget med noget særligt til dykkerurenes univers 
Så kommer du da ikke udenom et Rolex SD Comex
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
MilSub 5513 kommer man heller ikke uden om synes jeg.
Næste spørgsmål kunne så være:
1) Hvilken diver vil du helst dykke med(på natdyk/dagdyk), og hvorfor?
2) Hvilket/Hvilke ure bruger du når du dykker?
Mine svar:
Ad.1) AP Wempe Scuba( fordi det bare er nice!!)
Rolex MilSub 5513/ SD Comex(fordi det er enkelt, troværdigt og har en historie, som alle dykkere bør kende!!!)
ad.2) har altid to ure på ved dyk.
Det ene er altid Sub 14060/16610.
Det andet er Seiko Orange Monster(natdyk) eller Seiko Prospex(dagdyk).
MVH
SK
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
hannover_dk Skrev:Mads Gjødesen Skrev:Min ville nok være noget a la det her:
Rolex Sub 5513
Rolex SD ref. 1665
Omega Seamaster 300 m
Omega Seamaster Ploprof
Doxa 300T
Blancpain Fifty Fathoms
IWC Aquatimer ref. 3536
IWC Deep One
JLC Polaris
Panerai PAM 1
/Mads
Herligt du er med endnu Mads
du skal nu lige tage stilling til Jules Jürgensen Aquastar Deepsea (ja ja 100 meter, men i høj grad Custoe teamets ur i ganske mange pr
Dansk tilhørsel, og valjoux 23 og tydeligvis dykkeregnet- er det ikke med på listen ???
vh
Der findes MANGE lækre divers men for at de skal på min liste skal uret være bredt anderkendt og ikke mindst kendt blandt alverdens samlere. Det er JJ ikke just. Så på en top 10? Nej ikke just...
Jeg har godt nok et dykkerbevis men må indrømme at det ikke bliver brugt så hyppigt at jeg kan vurdere hvad der er nr. et på armen.
Men de fedsete divers er i mine øjne de nye fra JLC, Blancpains nye FF samt AP Scuba.
/Mads
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Man kan trods alt se at hele Cousteau og hans team kørte Jules Jörgensen Aquastar deepstar - I kan også se hvilke andre (naturligvis Rolex - Omega, Blancpain) men altså i høj grad JJ i en periode - et ret fedt ur synes faktisk
(kommer lidt nede af siden med en STOR hvid subdial på sort skive i den ene side og diamant formet sekundviser i den den anden - ikke farvede - subdial)
http://militarywatch2.monsite.orange.fr/page3.html
Jeg prøver lige om jeg kan kopiere billed adressen bare på det ene af de mange billeder i kan se i ovenstående link - af uret in action:

vh John
•
Lækkert ur. Derom ingen tvivl. Lige som dig er jeg stor fan af cal. 23/72. Jeg syntes nu stadig modellen mangler lidt "allround kendskab" i den bredere ur-kreds, samt en længere historie for at komme på en top 10. Man kan jo ikke just sige at modellen har en lang og gloværdig historie bag sig. Hvor længe er det produceret og findes der kun denne model?
Nå vi behøver jo heller ikke være enige om hvilke 10 ure der bør være på listen
/Mads
•
Mads Gjødesen Skrev:Lækkert ur. Derom ingen tvivl. Lige som dig er jeg stor fan af cal. 23/72. Jeg syntes nu stadig modellen mangler lidt "allround kendskab" i den bredere ur-kreds, samt en længere historie for at komme på en top 10. Man kan jo ikke just sige at modellen har en lang og gloværdig historie bag sig. Hvor længe er det produceret og findes der kun denne model?
Nå vi behøver jo heller ikke være enige om hvilke 10 ure der bør være på listen
/Mads
Nej slet ikke nødvendigt at ha samme liste. Jeg havde den med fordi den dels NETOP er ret ukendt, men faktisk i flere år var Cousteau og hele hans crew - samt masser andre dykkeres foretrukne sag. - dette før Seadweller ploprof og Blancpain helt berettigt krøb på deres arme
JJ Acquastar deepstar var så vidt jeg ved blandt de første dykkerure, med pushers der virkede og blev brugt under vandet (har også hørt at de faktisk kunne "get a leak" - men var pålidelige nok til profferne i alle fald)
Tidligt 60 erne til ca 65 mener jeg, og med valjoux 23 og senere 92. Kun den model,dog med lys og mørk skive som alternativer så vidt jeg ved
Et ret specielt skive design kan man påstå - så den er til at kende når man ser billeder af de der dykkere
vh
•
hannover_dk Skrev:Nej slet ikke nødvendigt at ha samme liste. Jeg havde den med fordi den dels NETOP er ret ukendt, men faktisk i flere år var Cousteau og hele hans crew - samt masser andre dykkeres foretrukne sag. - dette før Seadweller ploprof og Blancpain helt berettigt krøb på deres arme
Tidligt 60 erne til ca 65 mener jeg, og med valjoux 23 og senere 92. Kun den model,dog med lys og mørk skive som alternativer så vidt jeg ved
Cousteaus crew brugte Blancpain fra 1954 og frem så vidt jeg ved. Så det må da have været før JJ hvis det først kom i 60´erne?
Lidt synd JJ ikke kunne følge op på uret med en sen 60´er model samt flere senere. Det kunne måske have skabt et mere kendt ur/model som med tiden var blevet til JJs "Submariner".
/Mads
•
Ja det stemmer Du kan se linket med masser af sjove bileder. Blancpain og/eller Rolex fra 54 55 og fra tidligt 60 Jules Jürgensen acquastar deepstar - som der er en del fede billeder af medens de arbejder, så første chronograf naturligvis
http://militarywatch2.monsite.orange.fr/page3.html
vh
•