|
Hvilke divers hører til i en samling? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvilke divers hører til i en samling? (/showthread.php?tid=69046) |
Hvilke divers hører til i en samling? - Larzovic - 01-06-2008 Hej alle, Jeg må jo indrømme at min interesse mest falder på dykkerure. Men siden vi alle har forskellige forudsætninger for hvilke ure vi finder interessante ville jeg egentlig gerne høre jer andres mening om, hvilke ure i mener hører til i en samling på omkring 10 dykkerure?? I må gerne specificere helt præcist med ref. numre osv, da eksempeltvis Rolex Sub er et vidt begreb... - Sub-erman - 01-06-2008 Jeg er også mest til Divere i starten var mest udseeendet(læs:80'erne)siden blev det også historien og anvendelses mulighederne. min samling rummer bl.a: -Rolex Sub 14060 (fra 92') -Rolex Sub 16613 (fra 96') -Rolex Sub 16610 (fra 07') -Omega Chrono Diver cal. 3301 (fra 07') -Citizen Promaster AL0000-40E (fra 99') -Citizen Promaster"Pingo" fra (fra 96') -Citizen Promaster"Pingo" fra (fra 05') -Seiko Prospex MarineMaster 300 meter Professinal "Tuna Can" (Fra 04') -Seiko "Orange Monster" SKX781K3 (06') -Certina DS First (08') -Casio Protrek PRG 80 (05') Friluftsur med mange anvendelses muligheder. -Suunto Advizor (04') Friluftsur, som aldrig rigtigt har levet op til mine forventninger/behov. Jeg solgte desværre min Rolex Sea-Dweller (fra 94') i Februar; det har jeg fortrudt!!(leder efter en erstatning) MVH SK - jacob jensen - 01-06-2008 10 dykkerure den er jo lidt svær når du ikke nævner prisklasse skulle jeg selv lave en samling på 10 stk i den prisklasse jeg kigger i nyt/brugt ville den se ca sådan ud ORIS carlos coste lim.ed 2000m SEIKO marinemaster SD 600m BREITLING seawolf 3000m JLC master compressor memovox 100m OMEGA seamaster chrono udgave (sort skive med streger) 300m ROLEX seadweller 1220m IWC a.time 2000 m G.P sea hawk II 3000m JLC master compressor diving chrono 1000m JLC master compressor diving pro geographic 300m - hannover_dk - 01-06-2008 jacob jensen Skrev:10 dykkerure den er jo lidt svær når du ikke nævner prisklasseJa komplet bliver det vel aldrig i alle øjne, men i alle fald ville jeg tilføje Blanchpain - Fifty Fathoms Omega Ploprof Doxa 300 T og lidt dansk præg: Jules Jürgensen Aquastar så er der også lidt tribut til Cousteau vh - jacob jensen - 01-06-2008 helt sikkert de skulle da også være i ens overvejelser og man når jo så nemt til 10 - Tukjær - 01-06-2008 Det er jo umuligt at sige.... Kommer nok an på prisniveau o.a. Omega Seamaster og Rolex Submariner bør vel være der. Personligt ville jeg gerne have en Diver fra hvert anerkendt mærke, men det bliver nok en meget stor samling..... og så er der det med størrelsen. Jeg vil helst have dem omkring 41mm..... Glæder mig til at se min egen samling om 10-12 år..... Jeg har vel kun 6 lige nu som jeg er rimelig sikker på er keepers..... Den nye Fifty Fathoms er den flotteste Diver jeg nogensinde har set. Desværre er der lukket for min pengekasse nu og noget skal sælges inden jeg kan fortsætte mine indkøb. - Mads Gjødesen - 01-06-2008 Min ville nok være noget a la det her: Rolex Sub 5513 Rolex SD ref. 1665 Omega Seamaster 300 m Omega Seamaster Ploprof Doxa 300T Blancpain Fifty Fathoms IWC Aquatimer ref. 3536 IWC Deep One JLC Polaris Panerai PAM 1 /Mads - hannover_dk - 01-06-2008 Mads Gjødesen Skrev:Min ville nok være noget a la det her:Herligt du er med endnu Mads Dansk tilhørsel, og valjoux 23 og tydeligvis dykkeregnet- er det ikke med på listen ??? vh - johnfyn - 02-06-2008 Flotte lister - hva' med et Marathon CSAR? Både Rolex og Omega er jo oplagte og vel også Seiko, så mangler der blot 7?? - Larzovic - 02-06-2008 Hehe jeg kan se at jeg nok ikke har formuleret mig specielt præcist. Mit spørgsmål er sådan set meget åbent, jeg sætter ikke beghrænsninger på ifht priser, årgange etc.. Jeg leder vel i virkeligheden efter hvad I mener er de mest klassiske dykkerure, som har sig tilknyttet en speciel historie eller har bidraget med noget særligt til dykkerurenes univers Kan se at Mads har lavet sin liste med dette i baghovedet |