Hvilke ure samler I på og hvorfor?
Morgan Jones Skrev:Mads,

Hvis du går efter kvartetten, skulle du næsten også smide en Beta 21 OysterQuartz i WG med i bunken.

M
så bliver det vel nærmest en kvintet
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Baun Skrev:Månefase har jeg tilgode..... men som sagt handler jeg ofte impulsivt - og tager også ret store chancer indimellem, så en eller anden dag dukker den nok op.

Når den ikke er på den korte ønskeliste er det nok også fordi jeg aldrig har stået med en i hånden som har sagt: "Vi to kunne klæde hinanden".

vh Baun
Ingen tvivl hos mig - en månefase med de små vinduer til måned og dag, og stor viser til dato - i guld Omega - den ville klæde samlingen og dig - så du må have øjnene meget åbne
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
jorler Skrev:Hej Alle

Inden denne tråd for en ny drejning (som til tider kan ske) så får I lige min historie med.

Faktisk startede min interesse for ure da Tissot lancerede T-Touch, jeg blev facineret af de mange funktioner proppet i et armbåndsur samt at glasset bli'r forvandlet til fingertouch. Ikke et ur som i dette forum har nogen status.
Jeg har uret endnu og bruger det ved bl.a. ballonflyvning. Højdemåleren og de andre funktioner er faktisk meget præcise.

Mine næste ønsker er:

Rolex ref. 1680 el. 5513
Rolex GMT II, den nye med pepsi, hvis den kommer.
Måske et Daytona
Eberhard Chrono 4
Mange hilsner
Jorler
Jeg har også ganske stor respekt for de der Tissot T-touch, som jeg ikke selv har men har set og været ganske imponeret over tanken i.

Eberhard - søg tilbage i 1950 kronografer - der findes sjove sager du - selv om der lidt mellem frugterne

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Føler mig som en ren amatør lige nu. Det er godt nogle flotte ure i kan fremvise. Jeg har selv 25 armbåndsure, ikke så mange automatiske. Har dog lige bestilt Seiko Premiere SPB001J1, som åbenbart er et ok ur. Og så har jeg selvfølgelig også et Tissot Le Locle automatic. Seiko Sportura har min store interesse, men er nok mere til de automatiske nu. Tager til tenerife om et par uger og overvejer at købe et Certina DS First. Ejer også et Tissot T-Touch, Certina DS Podium.
Svar
Jeg har skam meget respekt for en samler der har 24 ure....

Det handler ikke om antal - ej heller om pris. For mig handler det om at urene er samlet med følelse, indsigt og at der er historie i det.

En samling af "No name" Vintage mekaniske ure, som kan købes for mellem 50 kr og op til 1500 kr kan være præcis lige så interessant som min Omega samling - eller mere interessant. Det kommer helt an på hvor god samleren er til at samle noget som taler!

Hvad med en samling af ure med Pie Pan skiver: Et Zenith, et Longines, et Omega, et ?.... hvad ved jeg der findes sikkert flere. Sådan en samling kan være interessant og spændende!

Alle kan være med - også uden den store tegnebog!

vh Baun
Svar
Det er sjovt som min interesse for ure ændre sig løbende. Startede med Quartz ure og er nu på vej over til kun at købe automatiske og nok også kinetiske. Men det er nok en naturlig udvikling!?

Håber da også en dag at blive ejer af et Omega og Tag Heuer (vil helst ikke over 4000-5000 kr. pr. ur)

Hvad er din/jeres mening om kinetiske ure? Er der samme respekt omkring dem som de automatiske?
Svar
Jeg tror nok at 95% af ursamlere herinde tænder på Mekaniske ure - altså Manuelt eller aAutomatisk optrukne fjedrer som forsyner gangværket med den fornødne energi.

Derfor kan vi godt respektere både quarts og kinetiske ure, men det er mit indtryk at langt de fleste ender med kun at interessere sig for rigtig mekaniske ure - en del af os kun med Vintage ure - altså gamle agtværdige ure med mekaniske værk.

Du kan erhverve bunkevis af Omegaer til priser mellem 2 og 4 K så det er ingen hindring. Jeg har selv et par stykker til salg for lige omkring 3 K endda i perfekt samlerstand også.

Men saml det du lyster og tænder på! Hvis det er Omega så find ud af hvilket Omega du kunne tænke dig i samlingen!

Du er altid velkommen i Nyborg, hvis du mangler inspiration!

vh Baun
Svar
Det lyder spændende. Har du billeder af Omega til omkring 3000 kr.?
Svar
prøv at søg efter ordet "udlån" på salgssiderne, men her er et par stykker:
İmage

İmage

İmage
İmage

İmage

Men du kan jo også søge på salgssiderne og angive fra / til pris

vh Baun
Svar
Morgan Jones Skrev:Mads,

Hvis du går efter kvartetten, skulle du næsten også smide en Beta 21 OysterQuartz i WG med i bunken.

M

Den lugter lidt derhen ad men er ikke et Genta design og quartz og mig bliver nok desværre aldrig rigtig gode venner. Der er faktisk mange 70´er designs der er Genta-kloner. Se bare GP Laureato, IWC Yacht club II og Rolex Oyster Quartz.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)